GeenStijl zelf ziet het zo:
"Maar het pakte eventjes anders uit. Achter Castricums rug zaten namelijk Frɇnk van der Linden en Felix Rottenberg met hele grote messen en hakbijlen klaar. Om die nare eikel van het PowNews eens goed te paybacken voor al het leed dat hij hun grote held Job Cohen had aangedaan."
Reacties op GeenStijl:
De witte poeder is Rutger naar zijn hoofd gestegen en wat over is gebleven is een enorme lul. (XelaGBS)
Dat [lees: daar] zit je dan met je grote mond. Felix Rottenberg blijft een baas! (m@rkus)
De opmerking van Matthijs dat Rutger een bange indruk maakte was vrij dodelijk!! (truthmatters)
Rutger heeft gelijk. Als je hém niet eens aankan, hoe wil je dan een land - laat staan een stad - leiden?!? Dat wordt leiden met een lange ij en dat is dus ook het geval gebleken. Te sympathiek voor een job (J) waarin je keihard moet zijn. (macmiep.nl)
Tja. DWDD is dan ook geen programma voor hoogstaande interviews. [..] DWDD is oppervlakkige entertainment, en wat dat betreft niet eens zo ver verwijderd van Pownews.
Rutger & Felix sitting in a tree. *gaap*.
Matthijs - dát is pas een slechte interviewer. Kleuter. (Zoopje)



200 Comments
Vanmiddag herhaald op Nederland 2, 1200 uur.
By drasties on 21/02/2012 - 9:48De afgang van je politieke leider afreageren op een journalistje in de marge…
By DerRick on 21/02/2012 - 9:55Best wel sneu eigenlijk.
By DerRick on 21/02/2012 - 9:55
By willibrord on 21/02/2012 - 10:04Rutger: “Laat me even uitspreken alsjeblieft”.
wel erg flauw om die linksen in zun rug neer te zetten
By jutter on 21/02/2012 - 10:06Zelden zo’n proleet aan het werk gezien als Rutger Castricum. Onbehoorlijk en onbeschoft.
By Indra on 21/02/2012 - 10:48Het was een stuk fascinerend TV, volgens mij niet eens echt zo gepland, het had alleen veel langer mogen duren. Het angstzweet van de grote politicidoder Rutger was te ruiken, en hij schrompelde volledig in onder de niet eens zo scherpe aanvallen van, inderdaad, vier heren met een gezond verstand en vooral normale omgangsvormen.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 10:53Ja, gemaakt puberaal gedrag.
By Ilona on 21/02/2012 - 10:55En nog paranoide ook.
En daarom komt Wilders dus doorgaans niet opdraven in dat soort programma’s, ook angst, bang dat hij ook in zijn hem gezet wordt. Want zo moeilijk is dat in feite niet. Rottenberg en Mulder hebben hem in een kwartiertje in de hoek, waaarna hij alleen nog maar kan schelden, of weglopen. Het kijkend publiek kan dan zijn eigen conclusies trekken.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 11:00@9 tja, hem is natuurlijk hemd. Het hemd van Wilders.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 11:01Hier is het fragment, mensen, smullen:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/87579
By Apiedapie on 21/02/2012 - 11:13Nou, ‘t is me weer wat: handenwrijvend gegniffelgnuif omdat een paar dinosauriers iets over ‘fatsoen’ geroepen hebben en dat allemaal onder een titel waarin iemand voor een “enorme lul” wordt uitgemaakt.
Het illustreert de wanhoop en hypocrisie van VARA-linksig Nederland, dat in JdW kennelijk een trouwe aanhanger c.q. dienstknecht heeft, ten voeten uit - maar goed, men is in die kringen meer van het praten over fatsoen en medemenselijkheid dan het zelf in praktijk brengen.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 12:54Dat gezegd zijnde, ‘t was niet bepaald een briljant optreden van Van Castricum.
Maar het ergste was Rottenberg, die ervoor pleitte PowNed te negeren - kenenlijk net zoals de maatschappelijke problemen waar de populisten nu mee aan de haal zijn gegaan.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 13:04@13 jij wilt hier toch ook weleens bepaalde reageerders of rubrieken negeren? Ik kan me zelfs nog herinneren dat je niet eens op drasties wilde reageren, maar halsstarrig op de site van dat boulevardkrantje, Nederlandse Roddel Courant, bleef zitten. Enfin, het inzicht komt met de jaren. Maar dat PowNed zal een kort leven beschoren zijn, zo hoop ik van harte, en getuige de reacties op geen.stijl hebben ze zelfs daar geen hoge pet op van die oetlul. Dus da’s een kwestie van tijd. Dan mag hij echt reisgidsjes gaan schrijven.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 14:55Allemaal een beetje overdreven, zo gigantisch ging die Rutger nou ook weer niet op zijn bek. Hij werd uiterst beschaafd aangepakt door Rottenberg en consorten.
By Heer Rozenwater on 21/02/2012 - 15:11@14 APD
Negeren van persoon tot persoon is een ... persoonlijke zaak. Het negeren van de pers door politici of personen die zich anderszins als opiniemaker opwerpen, is al een stuk dubieuzer.
Natuurlijk ‘mag’ het - maar het getuigt van kracht noch majesteit en uiteindelijk eindigen arrogante politici gedefenestreert op de mestvaalt der geschiedenis.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 15:14@15 dat is het nou juist, Heer Rozenwater. Hij werd uiterst beschaafd aangepakt, maar zat toch met zijn mond vol tanden en een broek vol nou ja, laten we daar maar niet aan denken, wat daar in zat.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 15:29Over een paar jaar presenteert Rutger DWDD, zo is tie dan ook wel weer.
By herrie on 21/02/2012 - 15:30Op de dag dat Cohen is afgevoerd, verkneukelt Nederland zich om een voorval in het platvloerse, zo in strijd met het ideaal van volksverheffing zijnde DWDD van de vrienden van de VARA.
Dan ga je als toeschouwer toch wel denken aan balken, splinters, Titanics en doorspelende orkesten. We zullen vrolijkheid bij de verkiezingen maar afwachten.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 15:34@16 zucht, je hebt het weer eens een keer niet begrepen. Rutger is nu juist geen pers, dat was de hele discussie. Hij gaat naar een politicus toe, hijgt hem of haar in de nek, stelt geen vraag, maar zegt dingen als “haal die handen eens uit je zak, joh” ... dat is “cabaret” zoals Felix het nog omfloerst formuleerde. Slecht en minderwaardig cabaret, iemand aanvallen met een camera in je rug, zegt Apiedapie. Maar als die camera weg is, dan zakt het hele ventje als een flutpuddinkje in elkaar, en gaat zelfs bangig achter zich kijken, of ze geen gekke gezichten naar hem zitten te trekken .. waarom? Hoe komt hij erbij? Dat deed het zielepietje zelf bij Plaskerk. Onder andere. Het valt me van je tegen dat je dit soort ongein verdedigt.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 15:35Ik heb het even op de NRC teruggekeken en ben het met Roos eens. Ik heb geen idee wie deze vaderman is maar hij is echt niet met pek en veren de studio uitgedragen.
By Afzender on 21/02/2012 - 15:42Wat ik me wel afvraag is waarom hij niet zijn eigen “goed” bekeken programma gebruikt om zijn reisgidsje te promoten maar daar de DWDD (Dit Was De Dag?) voor nodig heeft.
@15 inderdaad, hij werd uiterst beschaafd van repliek gediend, zoals hij het zelf nooit zou kunnen.
By aha on 21/02/2012 - 15:42@20 APD
Dat badinerendee gezucht en niet-begrepen omdat je het nit met iemand eens bent, dat doe je maar in de linkse kerk.
Typisch: Rottenberg en trawanten, waaronder jij kennelijk, zullen onwelgevallige pers wel eens even breidelen.
““Pers die ons niet bevalt, is geen pers”, dat is een manier van denken die past in dictaturen.
Overigens “verdedigt” niemand. Iedereen kan voor zichzelf spreken en denken. DSr doet dat laatste slechts hardop.
Dat te pas en te onpas opwerpent als woordvoerder is een van jouw typische hoedanigheden die je DSR niet in de schoenen hoeft te schuiven. En dan opgeheven moralistische vingertje (“Valt me van je tegen”) steek je maar waar de rode haan niet kraait.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 15:43One trick pony valt door zijn eigen mand.
By dwarskop on 21/02/2012 - 15:47ha die rutger
By kamikaze on 21/02/2012 - 15:50Trouwens: in de fragmenten die ik van PowNed/GeenStijl heb gezien, gaat het altijd om een (zegge: een) verslaggever die eropaf gaat.
(Heeft toch al mooie, maatschappelijk relevante TV opgeleverd, zie het fragment met Ella Vogelaar maar dat terzijde.)
Bij DWDD waren er vier mensen nodig om Van Castricum te vloeren.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 15:53@24 dwarskop
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 15:54Aparte naam - je sluit je hier toch keurig bij de algemene mening aan?
@ 26 het fragment met Ella Vogelaar mooie, maatschappijk relevante tv noemen is veelzeggend
By Aha on 21/02/2012 - 16:09@28 Aha
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 16:24Daar met neerbuigende rode ernst opduiken ook.
DSR herkent zich blijkbaar heel goed in Rutger.
By drolley on 21/02/2012 - 17:03Het wordt wat als etterbakjes het in Nederland voor het zeggen krijgen…
Zalige zelfspot @30! *herkennende glimlachicoon*
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 17:08DSR weet dus inderdaad niet het verschil tussen pers en cabaret of entertainment. Het zij zo. Daar zijn cursussen voor, en ook op school had je dit kunnen leren. Dat met Vogelaar was ook treiteren, had ook niets met journalistiek te maken. Als journalist met een cameraploeg achter je, moet je je ervan bewust zijn dat jij alle touwtjes in handen hebt. Je slachtoffer kan sowieso in beeld komen, ook al heeft hij daar niet om gevraagd, ook al heb jij in feite geen recht om hem of haar te filmen. Daarom zal een goed journalist juist terughoudend zijn. Tenzij hij een grote boef achtervolgt (Peter R. of Deep Throat in de parkeergarage). Dit soort technieken herhaald en zonder enige eigen inbreng toepassen op een Nederlandse politicus (Vogelaar/Cohen) toont niets meer aan dan dat ze wat mediatraining zouden kunnen gebruiken. Fijn. Weten we dan weer. Op naar het volgend onderwerp. Dit soort technieken gebruiken t.a.v. de zoon van onze Koningin die in het ziekenhuis ligt: ranzig, daar is helaas geen ander woord voor. Ongepast nieuwsgierig, vooruit dan maar. Daar kunnen zij het mee doen, en ook degenen die het toejuichen en verdedigen of goedpraten.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 17:13gedefenestreert
By Amel on 21/02/2012 - 17:21Dat te pas en te onpas opwerpent
DSR toch nog even wat aandachtspuntjes, het kofschip, kom zo moeilijk is dat echt niet, en stam+t, nog steeds. Hoe moeilijk kan het zijn? DSR geeft het VMBO een slechte naam
@32 APD
Plaats jij eerst maar eens wat witregeltjes. En dat onverdraagzame kleineren door gebrek aan inzicht bij andersdenkenden te suggereren (“DSR ziet niet het verschil…”) maakt je er niet fatsoenlijker op.
DSR kan toch best een andere mening hebben zonder beboetepreekt te worden, rooie dominee dat je d’r bent *milde glimlach + kneep in ‘t wangetje, ik weet dat je zo niet echt in elkaar zit- icoon*
@33 A
Hardleers is onze duikhaas wel.
Je opmerking over DSR en het VMBO heb je gisteren al twee keer gemaakt.
En die t bij “gedefenestreert” kun je heel gemakkelijk onthouden. Het gaat over een voorspelling over de toekomst dus “t van toekomstige tijd”, gesnopen?
Die t bij “opwerpent” had er helemaal niet moeten staan, man! ‘n vertikkege, heeft dus niks met ‘t kofschip te maken. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 17:35Amel snapt dat de schaamte-cultuur bij DSR (Rijssen, steil hervormd/geref.bond) vanb grote invloed is. Vandaar al die wilde panieksprongen i.p.v. ruiterlijk toegeven van fouten. Toch moet DSR beter zijn best doen, DSR geeft het VMBO een slechte naam.
By Amel on 21/02/2012 - 18:03@35 A
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 18:22Nu nog DSR lijkengeur en drankmisbruik en alle gemeenplaatsen die je gisteren opsomde, zijn de revue weer gepasseerd.
@36 en weer een paniek/schaamtesprongetje.
By Amer on 21/02/2012 - 18:35@36 DSR, gister zegt u? Maar Amer was gister helemaal niet aanwezig op Drasties. Sterkte evengoed met uw drankmisbruik, dat het maar over mag gaan in sociaal aanvaard gebruik, wou ik maar zeggen. En DSR verschoont zich toch wel dagelijks? Helpt vast de door u genoemde genante lijkengeur te voorkomen.
By Amer on 21/02/2012 - 18:39Succes!
@38 A
*mild glimlachicoon* Je bent een schalk. Maar ook een leugenbalgje dat zichzelve ontkent.
DSR betwijfelt of dat wel goed komt.
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 19:00@39 Doe dat twijfelen maar onder de douche kerel. Misschien vind je daar nog meer redenen tot twijfelen…
By Amer on 21/02/2012 - 19:02Wat maken jullie die jongen Castricum, een marginale pestkop en verdraaier á la Apiedapie, toch belangrijk.
Veel erger is dat pseudo-linkse programma’s als DWDD en Pauw & Witteman van zulk verschrikkelijk laag en plat allooi zijn en absoluut niet links, hoewel ze daar ten onrechte wel voor versleten worden (die onbeschofte zakkenvuller en beroepsschreeuwer Jan Mulder alleen al; hij was een goeie voetballer, maar dat was het dan ook).
By Keessie on 21/02/2012 - 19:16@41 nou, kunnen we blij mee zijn, dat Keessie af en toe hier komt schelden.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 19:41@42 Apiedapie
Ik scheld nooit, ook hier niet. Maar ja, als meester van het verdraaien en liegen en bedriegen probeer jij het altijd maar weer.
By Keessie on 21/02/2012 - 19:50@43 Moet natuurlijk zijn: als meester in ... Maar de strekking is er niet minder duidelijk door.
By Keessie on 21/02/2012 - 19:52#41, Keessie zal zich uitstekend thuisvoelen bij één of andere splinterpartij , Kommunistenbond Proletarisch Links of zoiets, en dan als voorzitter het ware linkse geluid laten horen.
Lijkt me wel wat voor Keessie.
By Heer Rozenwater on 21/02/2012 - 19:59@39 A
Twijfelen kun je aan alles - overal en altijd (tenzij je een rood domineetje bent met de waarheid in pacht), net als denken aan het zonnetje en onduidelijke insinuaties maken, zoals jij doet.
Het gaat heel, heel diep, jouw opstandige gevoelens tegen DSR (waarschijnlijk als reacie op persoonlijk en/of maatschappelijk ongenoegen. En iedere dag moet ‘t venijn d’r uit, je kun er de klok op gelijk zetten. *verwonderd hoofdschudicoontje*
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 20:02#46, DSR, hou eens op iedereen hier van dominee-gedrag te beschuldigen. Je bent zelf veruit de grootste dominee.
By Heer Rozenwater on 21/02/2012 - 20:12#46, typisch, of eigenlijk heel typerend dat DSR gelijk over dominees begint. Steil milieu, vast, net wat Amer zegt.
By Broes on 21/02/2012 - 20:28#46, typisch, of eigenlijk heel typerend dat DSR gelijk over dominees begint. Steil milieu, vast, net wat Amer zegt.
By Beroes on 21/02/2012 - 20:28Keffende schoothondjes die hun meester te hulp schieten zijn een ongemak in menig bloeiende bloementuin
By DSR-MUZE der volkskunst on 21/02/2012 - 20:30#48, moeizaam, heel moeizaam.
By Heer Rozenwater on 21/02/2012 - 20:34Heer R.
Je kent me slecht. Ik ben nooit lid van een politieke partij geweest en zal dat ook nooit worden. Jij begrijpt toch ook wel dat al die politieke partijen, van PVV tot PvdD, onderdeel van het systeem zijn en dus ingekapseld. Kijk naar de zgn. ‘Socialistische’ Partij. Die heeft het mondiale kapitalisme net zo braaf geaccepteerd als alle andere partijen. En met een op een deugdelijke analyse gebaseerd alternatief komt niemand.
Niet omdat dat niet kan, maar omdat de parlementaire democratie onderdeel is van het vigerende economische systeem dat ons al het het kolonialisme, het imperialisme, twee wereldoorlogen, nog wat kleinere oorlogen en conflicten en een totaal scheve welvaartsverdeling in de wereld heeft opgeleverd. Maar ja, je kunt, als je geld hebt, wel weer kiezen tussen zo’n miljoen verschillende types auto enz. Dat dan weer wel.
By Keessie on 21/02/2012 - 20:40Keffend schoothondje, tja, wat DSR schrijft is hij zelf. Treffend. Kef maar jongen, kef maar. En daarna braaf je hok weer in en dood liggen. Af. Klontje. Pootje. Braaf zo DSR.
By Amer on 21/02/2012 - 20:41#50, Keessie, “nooit lid van een politieke partij geweest” past perfect in je profiel. Jouw ultieme bestemming is voorzitter van een éénmanspartij, zonder leden. Leden zijn maar lastig, hebben een mening en voor je het weet accepteren ze braaf het mondiale kapitalisme. Moet je niet hebben.
By Heer Rozenwater on 21/02/2012 - 22:14@52 Roos, dat is in de roos. Geen partij, maar een beweging. Informeel leider, geen voorzitter. Net als op de middelbare school (toen was ik aanvankelijk voorzitter van de leerlingenraad, die uiteindelijk een beweging werd met mij als ‘leider’). Ik ben er nu te oud voor. Morgen 57. Ja, bedankt.
Bestemming gemist, maar daar niet rouwig om.
By Keessie on 21/02/2012 - 22:22@43 Ik citeer Keessie: “Ik scheld nooit, ook hier niet.”
Ik stel vast dat Keessie:
- mij toevoegt een “marginale pestkop en verdraaier” te zijn (@41);
- Jan Mulder een “onbeschofte zakkenvuller en beroepsschreeuwer” noemt (@41);
- en op een andere thread (@12 op het ikje ‘wanhopig’) noemt hij Johan Friso (een man die hem naar ik aanneem persoonlijk nooit iets heeft aangedaan en die nu voor zijn leven vecht na een tragisch ongeluk, en vader van twee jonge kinderen is - “dat dikke, domme prinsje”.
Dan Keessie heb je voor mij een grens overschreden, dan ga je far beyond het scherpe, soms narrige, maar altijd onschuldige steekspel dat hier door velen, waaronder ik, regelmatig als reageerders wordt opgevoerd. Dan toon je aan dat je blijkbaar weinig idee hebt van wat je wel of niet kunt zeggen. Dan toon je je een akelige kille man zonder gevoel. En dan hoor je inderdaad thuis bij je soortgenoten elders op het internet.
Daar waar ik me werkelijk met iedereen hier op drasties kan voorstellen om in het echt een gezellig biertje te drinken, en met velen heb ik dat inmiddels al gedaan, daar heb ik bij het denken aan jou slechts een diep gevoel van minachting. En met terugwerkende kracht begrijp ik die ongelooflijk scherpe, nare reacties op de NRC-site tegen jou van mensen die je kennelijk wel kennen. Ik wil verre van je blijven, heel ver. En dat is gelukkig mogelijk, want ik “ken” je slechts van het internet.
By Apiedapie on 21/02/2012 - 22:42# 54 Je vraagt je af of A. deze J’accuse! heeft geoefend in een fraai galmende badkamer, voor de spiegel. Heeeeerlijk.
By Marcus Antonius on 21/02/2012 - 22:48@54 Apiedapie
Als je dat schelden noemt. Ik blijf akelig dicht bij de feiten. Tja, dat ze je niet welgevallig zijn is een ander verhaal.
Maar probeer jij rustig karaktermoord te plegen met je insinuerende opmerkingen, waaronder de aperte leugen: “.. die ongelooflijk scherpe, nare reacties op de NRC-site tegen jou van mensen die je kennelijk wel kennen.” Zo ken ik jou weer.
Dat niet iedereen je vriend is als je geen vleier bent, weten we allemaal. Dat is een heel ander verhaal. Misschien dat jij daarom een vleier bent, behalve als mensen je vleierij niet met gezwemel beantwoorden. Zoals ik. Dan wordt Apiedapie vilein. Gelukkig op een doorzichtige manier, want met behulp van leugens, bedrog en gedraai.
By Keessie on 21/02/2012 - 23:41Vroeger hadden we Trolley tegen de rest. Toen Miep tegen DSR
Nu Keessie tegen Apiedapie.
De wereld draait door…...
By JaJu on 21/02/2012 - 23:50Ik vind een aantal heren ( nou ja heren) op Drasties steeds onaangenamer van toon worden en dat verbaast me ten zeerste omdat het in feite over niks gaat. Friso een dikke domme prins noemen is natuurlijk not done en erg makkelijk, zeker als je niet weet wat zijn IQ echt is en waarom hij zo dik geworden. Misschien slikt de man antidepressiva of zo, om het leven een beetje aan te kunnen. En Apie daarentegen heeft zijn oordeel ook snel klaar over iemand die hij nog nooit ontmoet heeft. Met andere woorden: jullie zitten elkaar alleen maar op te naaien en niemand die het nog leuk vind. (Ga me niet vertellen dat je het leuk vind, want dan ben je echt masochistisch bezig, daar zijn andere plekken voor denk ik).
By Gaat ie lekker mensuh? on 22/02/2012 - 0:01Keessie vind het blijkbaar erg lekker, want hij komt maar steeds terug.
By JaJu on 22/02/2012 - 0:21@58 Gaat ie enz.
Mensen met een hoog IQ kunnen tegelijkertijd ook heel dom zijn en/of doen.
Die veronderstelling mbt Friso lijkt me vergezocht. Ik denk ook niet dat zijn onbesuisde actie een bewuste zelfmoordpoging was. Maar ik weet het ook niet zeker.
By Keessie on 22/02/2012 - 0:22DWDD is net zo’n kut programma als dat van Rutger. Maar het is wel eens leuk om die lulhannes, die iedereen het bloed onder de nagels vandaan haalt omdat het zogenaamd leuk is, zelf eens enorm op z’n bek te zien gaan.
Koekje van eigen deeg, heerlijk….!
By JaJu on 22/02/2012 - 0:26@59 Jaju
Ach lekker. Ik zoek het niet op, maar er valt heel goed mee te leven.
Soms moet de waarheid verteld worden. Zo heb ik net ook iemand op NRC ontmaskerd. Een PVV-propagandist. Waarmee ik niet wil zeggen dat Apiedapie een PVV-propagandist is, voordat hij me van die beschuldiging beschuldigt.
Natuurlijk krijg je dan van zo’n persoon geen applaus. Hoeft ook niet. Het ontmaskeren heeft wel wat. Zie de laatste posts hier:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/20/de-politieke-loopbaan-van-cohen/#
By Keessie on 22/02/2012 - 0:27@62 keessie
By P.s. on 22/02/2012 - 1:13Bravo! Knap gedaan. Die PVV-er staat met de mond vol tanden.
Maar wat is er nu aan de hand op NRC?
Er werpt zich ene “Sbuikje” op als tegenstrever van Kees. Nu is “suikerbuikje” een nom de guerre van APD (hem toebedeeld door DSR) maar kennlijk heeft iemand die gekaapt om cross-mediaal te gaan ruziemaken.
We zullen Trolley er maar weer de schuld van geven - da’s ‘t makkelijks.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 11:31@66 DSR, Bulkje gaat zijn gang maar. Hij heeft wel gelijk overigens. Door de link op @64 te plaatsen, ontmaskert K. zich zelve. Hoe je op zo’n suffe discussie trots kunt zijn is me een raadsel.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 13:17@67 Ik was al een tijd weg bij de NRC, maar zie nu dat ook daar m.b.t. K. over obsessief gedrag wordt gesproken. En tussen de regels door laat ook deze vermeende PVV-propagandist weten dat K. het allemaal niet zo serieus zou moeten nemen.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 13:18De PVV is overigens een legale politieke partij, daar propaganda voor maken op een openbare website lijkt me op zich niet iets dat “ontmaskerd” hoeft te worden.
Haha, en bovendien is het niet ontmaskerd, het enige dat K. heeft aangetoond is dat die reageerder er op stemt of gestemd heeft, en dat ofwel vergeten was of in het vuur van zijn betoog later niet meer wilde erkennen. Boeiuh! Een anonieme reageerder op een onwaarheid betrapt! Boeiuh (2)!
Als het nou Job Cohen zou blijken te zijn geweest ...
Enfin, reacties met het woord PVV erin worden blijkbaar gemodereerd. Het komt er later allemaal op. Kan ik ook even gaan eten.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 13:19Hoezee Hoezee Hoezee
By Ingrid, mede namens Henk on 22/02/2012 - 13:39Wij stemmen PeeVeeVee!
En met onsa nog heel, heel, veel anderen.
Waarbij toegegeven dat baasje Wilders soms wat raar uit de hoek komt. Maar de grote lijn is heel verfrissend.
@66 Rechtertje
Reken maar dat die SBuikje op NRC inderdaad Apiedapie is. Zijn rancune jegens mij walmt je hier gewoon tegemoet. Zie ook zijn post @56: hij volgt me ook op NRC. Lijkt verdacht veel op stalken. De haat komt er dan hier uit.
@65 P.s.
Het was een makkie. Maar altijd leuk om iemand die liegt ook onweerlegbaar als een leugenaar te ontmaskeren. Zoals het ook leuk is om Apiedapie als een verdraaier te ontmaskeren. Maar dat doet ie eigenlijk zelf. Daar hoef ik niks voor te doen. De credits gaan naar hemzelf (zie bijv. @68: weer zo’n staaltje verdraaiing dat er dik bovenop ligt). Hij vindt zichzelf in ieder geval nog grappig. Dat gun ik hem best. Altijd goed om om jezelf te lachen.
By Keessie on 22/02/2012 - 15:52@66 DSR
Waarschijnlijk van Apie afkomstig. Achterbaks hoor.
-Net zo als Apie wel vaker doet kwam SBuikje enkele dagen geleden hier op drasties vertellen wat hij op NRC gepost had.
-Taalgebruik is eerder dat van Apie dan van Trolley
-Gepost op een tijdstip (kort na 10u s’morgens) waarop Apie actief was of het internet (zie drasties), maar Trolley niet.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 15:55@70 K
Allemaal speculatie. En haatwalmen is jou ook weltoevertrouwd.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 15:56(Verwachte repliek: “Ik haat niemand. Nooit gedaan ook. Op de middelbare school… etc”)
@71 C
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 15:57Allemaal speculatie.
@72 DSR
Jouw argument @66 en mijn argumenten zijn afzonderlijk genomen allemaal speculatief.
In combinatie wijzen ze echter met grote waarschijnlijkheid naar Apie. Er komt nog bij dat Apie’s irritatie m.b.t. Keessie gisteren een hoogtepunt heeft bereikt.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 16:09@74 C
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 16:15Je laat je makkelijk voor het karretje van den boze spannen, vaderman, en wat de directbetrokkenen erover te melde hebben, zal -zo spculeert DSR- je wel worst wezen.
@75 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 16:27Schei toch uit met zo’n stomme ad hominem, vriendje, op wat voor niveau zit je eigenlijk?
@72 Rechtertje (tussen haakjes)
LOL! Helemaal waar!
By Keessie on 22/02/2012 - 16:35@76 C
Op welk niveau DSR zit, dat laat hij ter beoordeling van de mensen in het land *bescheiden glimlachicoon*
Nochthans laat DSR zich niet intimideren door stadhuiswoorden en je barse toon, en gaat hij er -bij gebrek aan inhoudelijk tegenspraak- maar vanuit dat hij @75 een gevoelig punt heeft geraakt.
@77 K
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 16:54Het gedeelte niet tussen haakjes ook.
Wat een enorme lul weer niet allemaal los kan maken.
By Ad Hok on 22/02/2012 - 17:00@78
De persoon die zich verschuilt achter de persona’s ‘Apiedapie’ en ‘SBuikje’ zou zijn schildknaap DSR beter anders kunnen opvoeden.
Gelukkig heb ik niets te maken met de knecht, en wacht ik op reactie van de meester.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 18:58@71 Proest! “Net zo als Apie wel vaker doet kwam SBuikje enkele dagen geleden hier op drasties vertellen wat hij op NRC gepost had.” Ik kan al een hele tijd niet meer op de NRC-site posten, onder geen enkele naam, onder geen enkele rubriek, en zelfs niet onder mijn echte naam met echte emailadres. Verzoeken van mij om de reden hiervoor te melden worden, in strijd met de netetiquette, niet beantwoord. Ik heb het dus al heel lang geleden opgegeven en de site de rug toegedraaid.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 19:08@80 C
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 19:10Over ad hominem gesproken…je ontmaskering als hypcriet doet DSR maar weer eens *mild glimlachen*.
Keessie, jammer voor je, maar ik stalk je niet op de NRC, je linkje van gisteren bracht me er weer eens op. Mijn opmerking over die nare opmerkingen tegen jou slaan op een hele tijd terug, de tijd dat je daar nog te pas en te onpas reclame maakte voor je blog. Dat leidde tot grote irritatie, groter dan waartoe dat linkdumpen normaliter leidt. Daar was dus meer aan de hand.
Het valt me overigens op dat je nu bij werkelijk elke post van me zegt dat het “verdraaing” is en “leugens” en dat het er allemaal “dik bovenop” ligt. Armoede. Ik laat het aan de meelezende lezer over die het nog wel interessant vindt om zijn/haar eigen oordeel te vormen. Dat zijn er afgezien van jezelf en de eendagsreageerders onder jolige namen niet zo heel veel meer, hoor.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 19:13@81 Apiedapie
Ok, ik ga eerst je schildknaap DSR @78 even aan het werk zetten, dan is die een half uurtje rustig:
Nochtans, nochtans, nochtans, nochtans, nochtans
Althans, althans, althans, althans, althans
By Cor Daat on 22/02/2012 - 19:14@82 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 19:18Doe nou eerst even dat taaloefeningetje, van mild glimlachen worden alleen boeddhisten beter.
@85 C
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 19:24Je hebt het er maar druk mee *mild glimlachicoon*
@82 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 19:24Integendeel: Quod licet Iovi non licet bovi
@87 C
Met het citatenboek in de hand, komt Cor door het hele land *mild glimlachicoon*
En druk heb je het er maar mee, jezelf vast te draaien. Mag. Graag zelfs. Al hoef je het voor DSR niet te doen *lichtelijk geamuseerde glimlachicoon*
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 19:32@83 Apiedapie
Dat het armoe troef is wat jou betreft ligt niet aan mij. Ik verzin die leugens en dat gedraai van jou niet. Dat doe je zelf, zelfs in @83. Als je het zou nalaten was er niets aan de hand. Maar ja, het bloed kruipt ... Er is geen kruid tegen gewassen. Ik geef het dan ook maar op. Wie zich wil laten bedriegen en beliegen en zand in de ogen laat strooien door jouw ‘lolligheid’ en schatericoontjes is voldoende gewaarschuwd. Je onbetrouwbaarheid hier heb ik afdoende aangetoond.
By Keessie on 22/02/2012 - 19:43@89 K
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 19:44Hoe heb je dat aangetoond dan? *belangstellende glimlachicoon*
@88 DSR
Laat ik eens even op de hurken gaan zitten.
Cor heeft geen citatenboek. Cor kent deze uitdrukkingen uit zijn blo-te hoofd. Cor leest veel. Veel boeken. Soms hele moeilijke boeken.
Boeken lezen is goed. Veel beter dan de hele dag onzin verkopen hier op drasties, in ieder geval. Probeer het ook eens, je leert er echt heel veel van.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 19:46@90 Rechtertje
Ja, dat krijg je als je mijn posts te lang vindt en overslaat. Lees ze nog maar eens na. Ze zijn allemaal terug te vinden hier. Ik begrijp dat je me alles nog eens wilt laten herhalen, maar dat is meer iets voor gekke gerritje.
By Keessie on 22/02/2012 - 19:49@92 K
Net als verklaringen voor DSR opstellen zeker.
Neen, Kees - herhalen heeft geen zin, asjeblieft niet zeg.
DSR heeft je betogen echter nauwkeurig gelezen en de vraag @90 kwam op basis daarvan op *belangstellend glimlachicoon*.
Nu gaat het ivorentorenwachters er doorgaans om hun eigen gelijk te horen dan hun publiek te overtuigen. Mag.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 20:20Oh gut, zijn er weer teveel haantjes in het kippenhok van Jan?
By Emma on 22/02/2012 - 20:25@91 C
Wat een malle toestand: een (kennelijk geergerde?) man die op z’n hurken tegen DSR’s kruis praat (ik ben maar blijven staan, op mijn leeftijd kom je niet zo gauw meer in de benen).
Enfin, of je het nu uit een citatenboek of een leesboek hebt, zelf bedacht heb je het in ieder geval niet *boer’nslim glimlachicoon*
Maar desondanks klinkt ‘t razend geleerd hoor en DSR is dan ook danig onder de indruk. De allerhartelijkste complimenten!
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 20:26@94 E
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 20:26Aan kipjes nu in ieder geval geen gebrek.
K, spoed je naar de avonddis, die vanavond vermoedelijk extra wordt opgesierd met een heus glas wijn, ter ere van je verjaardag. Dat deze dag en dat glas je nog lang mogen heugen!
Met de jaren komt de wijsheid. Ook zonder opgeheven wijsvinger is er best wel een mooi leven mogelijk na deze dag.
By Druksnor on 22/02/2012 - 20:32@93 Rechtertje derde zin
Dan ligt het probleem toch echt bij jou. Ik ben bang dat ik daar niets aan kan doen.
By Keessie on 22/02/2012 - 20:33@98 K
Gesproken als een ware ivoren torenaar: men moet het maar doen met je bozige geschriften en wie zich er niet in kan vinden, heeft een probleem dat volkomen losstaat van de betoogtrant.
Enfin, je bevestigt dat het je niet om her overtuigen te doen is. ‘t is DSR best.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 20:37@95 DSR
Dan heb je ‘t verkeerd begrepen. Cor Daat zit niet om complimentjes verlegen, maar vindt het een uitdaging om iemand uit de heffe des volks een beetje beschaving bij te brengen, een beetje te eruderen.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 20:54@100 C
Verkeerd begrepen? ‘t is toch werkelijk wat je schreef.
Complimenten voor je loffelijk streven maar wat doe je hier dan? *complimenteuze glimlachicoon*
Ben je trouwens nog steeds gehurkt?
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 21:00@95 Het dikke LOL-momentje van de dag
“Een (...) man die op z’n hurken tegen DSR’s kruis praat (ik ben maar blijven staan, op mijn leeftijd kom je niet zo gauw meer in de benen) ..”
By Apiedapie on 22/02/2012 - 21:10@101
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:12Nee, het hurken werd te vermoeiend, ik dacht het snel duidelijk te kunnen maken, maar dat kost meer tijd dan ik verwacht had. Ik had je misschien een beetje overschat, maar dat geeft niet, de uitdaging wordt er alleen maar interessanter door.
@101 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:13Nee, het hurken werd te vermoeiend, ik dacht het snel duidelijk te kunnen maken, maar dat kost meer tijd dan ik verwacht had. Ik had je misschien een beetje overschat, maar dat geeft niet, de uitdaging wordt er alleen maar interessanter door.
@101 DSR
Nee, het hurken werd te vermoeiend, ik dacht het snel duidelijk te kunnen maken, maar dat kost meer tijd dan ik verwacht had.
Ik had je misschien een beetje overschat, maar dat geeft niet, de uitdaging wordt er alleen maar interessanter door.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:13@101 DSR
Nee, het hurken werd te vermoeiend, ik dacht het snel duidelijk te kunnen maken, maar dat kost meer tijd dan ik verwacht had.
Ik had je misschien een beetje overschat, maar dat geeft niet, de uitdaging wordt er alleen maar interessanter door.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:18@101 DSR
Nee, het hurken werd te vermoeiend, ik dacht het snel duidelijk te kunnen maken, maar dat kost meer tijd dan ik verwacht had.
Ik had je misschien een beetje overschat, maar dat geeft niet, de uitdaging wordt er alleen maar interessanter door.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:19@102 A
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:24Kattekwaad uithalen, en als je betrapt wordt gaan liegen en de lolbroek uithangen, het is fraai hoor.
@102 Ach, dat was het excuus dat DSR had om te verbergen dat hij dat smoelwerk, zo dicht tegen zijn kruis aan, eigenlijk wel prettig vond.
By Oud Kruis on 22/02/2012 - 21:27@103 C
Man, wat doe jij opeens toch sikeneurig. Had men het tegen jou?
Eerst DSR toespreken, hem vervolgens willen “eruderen”. Kun je je vrouw niet gaan lastigvallen met je rare praatjes?
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 21:28Let ook op dat gretige, hoopvolleBen je trouwens nog steeds gehurkt?...van DSR….brrrrr.
By Oud Kruis on 22/02/2012 - 21:34@105 DSR
Sorry DSR, mijn niveau was nog iets te hoog gegrepen voor jou, maar daar kan jij ook niets aan doen. Je hebt geen gymnasium gedaan, zoals Keessie en ik.
Trek het je niet aan. Je moet vooral de moed niet opgeven.
By @105 on 22/02/2012 - 21:34@107 @
Van naam veranderd? Raar.
Wat DSR betreft ben je professor maar veel zinnigs is er na dat geciteer van je niet meer uitgekomen.
Enfin, “Van de universiteit des levens krijgt niemand een program”, zullen we maar zeggen.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 21:41@Oud Kruis
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:47Dat is niet aardig van je. Met DSR is best iets te bereiken, maar het kost een beetje tijd. Als jij hem ondertussen belachelijk gaat maken, dan wordt hij afgeleid en is mijn goede werk voor niets geweest.
@108 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 21:50Niet van schrikken, good old Cor Daat is nog steeds standby, maar had een nummertje getikt waar zijn naam had moeten staan.
@107 Hier zie je aan hoe serieus deze eendagsreageerder het allemaal neemt. In plaats van mild glimlachend af en toe eens achterover te leunen, of sommige dingen te laten gaan, moet hij verwoed (ik denk bijna spugend) op alle reacties reageren. Tja, dat levert dan genante oncoole foutjes op als @105 in het “Name”-veldje tikken.
Ja, ik lach me gek, mensen, nou ja, gek, ik vind het af en toe wel vermakelijk. De leukste van vandaag heb ik al aangegeven. Hoge-schoolafzeiken, waarop geen adequate response kwam, jammer weer, maar wel in de lijn der verwachtingen. Morgen heet hij weer anders. Zo kun je nooit uitglijden, zo kun je lekker zeggen wat je wilt, gnignigni, sputter sputter sputter.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 21:51@111 Apiedapie
Nou dat is ook niet leuk van je Apie, ik reageer niet elke dag, maar wel geregeld, en de redenen heb ik al laten uitschemeren. Ik ben dus zeker geen eendagsreageerder.
Je maakt deze vergissing omdat je zelf altijd op drasties zit. Neem eens een dagje vrij, laat men het eens een dagje zonder jou doen. Een dagje in de natuur zou goed voor je zijn.
By Cor Daat on 22/02/2012 - 22:01Och die Cor Daat is vast een sneue zeloot die hier aan Dsr het verschil wil vertellen tussen , let op : nochtans en althans ( al te hand).
Tja , dat is een missie zonder uitzicht, zinloos dus.
Maar die Cor houdt vol en zegt dat hij dit alles uit het blo-te hoofd kan (weet) bijzonder lager onderwijs dus, hoofd geworden misschien?
By Klare taal on 22/02/2012 - 22:06@103 Cor
Apiedapie is de Rutger Castricum van Drasties. Hij denkt ook dat hij de lach aan zijn kont heeft hangen en met pesterij, gedraai en insinuaties kan wegkomen.
Maar dan huilt diezelfde Apiedapie ineens mee met de fatsoensrakkers in het grote Balkenendebos als diezelfde Rutger door beroepsintrigant Rottenberg, schreeuwlelijk Mulder en een of andere journalist samen met presentator Matthijs v. N. wordt ‘gemangeld’.
Dan voelen types als Apiedapie zich ineens groeien: Kijk eens, die Rutger Castricum gaat door de pomp, omdat Van Nieuwkerk heel retorisch roept dat ie angstig overkomt. En waarmee hebben ze deze man op de knieën gekregen: door te zeggen dat er geen sprake is van een generatiekloof maar van een fatsoenskloof! Jawel, u hoort het goed! Rutger is onfatsoenlijk! Nou, dan ligt ie natuurlijk voor hypocriet-fatsoenlijke Apiedapie met zijn pootjes omhoog. “Jongens, ze hebben Rutger Castricum kleingekregen! Eindelijk! Mieters he!”
“Normale omgangsvormen!” predikt de kleinburgerlijke ds. Apiedapie. Ondertussen liegt hij er onbekommerd op los, de ene onwaarheid na de andere op drasties slingerend. De vos die de passie preekt, en die en passant ook nog weet te vertellen dat Prins Friso heroïsch “voor zijn leven vecht”, terwijl we allemaal weten dat de man in coma wordt gehouden en de artsen er alles aan doen om zijn leven te redden.
By Keessie on 22/02/2012 - 22:08@113 Klare taal
By Cor Daat on 22/02/2012 - 22:10Dat valt wel een beetje mee. Uitdrukkingen als’Quod licet’ etc. krijg je toch van je ouders mee?
@112 oh, sorry Cor, ik dacht dat je dat type was dat elke dag weer rond deze tijd opduikt, met merkwaardige gelegenheidsnamen, en die dan met name zijn gram spuit over DSR, of over mij, meestal terugkomend op discussies die eerder die dag door Keessie zijn verloren. Om vervolgens de volgende dag weer een andere naam aan te nemen. Maar wellicht ben je iemand anders. Toeval kan altijd.
Ik zal je raad in overweging nemen. Het grappige is dat ik vrijwel elke dag in de natuur onderweg ben, en wat voor natuur, overweldigend. Dus ik weet hoe mooi dat is. Het reageren op drasties doe ik gewoon via een extra open schermpje op computer, tablet of mobile phone. Op het werk, thuis, in pauzes, in de trein, in wachtkamers, business lounges van vliegvelden, lekker, vaak in plaats van zo’n suf krantje of tijdschriftje. Maar altijd als tijdverdrijf. Erbij. Voor de lol. Kost me veel minder tijd dan mijn presence doet vermoeden.
Ik pak het ook niet zo serieus aan als Keessie bijvoorbeeld, zoek in principe geen dingen na, doe zeker geen research naar reacties van anderen of mezelf, en doe het meeste uit mijn geheugen. Na een paar dagen zijn zelfs de grootste ergernissen weg gelukkig. Beklijft allemaal niet. En zo hoort het ook, dan blijft het leuk.
Als ik al eens een paar dagen of zelfs een week weg blijf, dan merkt niemand dat. Dat is dan wel weer jammer natuurlijk. En mensen willen dat de koppensnellerstand dagelijks wordt bijgewerkt. Blij dat ik daar dan wel voor wordt betaald, hoewel niet veel, door JdW. Dag Cor!
By Apiedapie on 22/02/2012 - 22:28@115 C
@91 had je eea nog door het lezen opgepikt.
Nog een uurtje verder en je bent ermee geboren.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 22:28@114 K
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 22:31Manmanman, die gal van je moet je opvangen - kun je vlekken mee verwijderen.
IMHO hebben we hier te maken met een old chap die denkt dat hij de enige gymnasiast is hier, wat een Hubris , heb je wel je eindexamen gehaald, en verder nog iets gepresteerd dan een beetje paraderen op internet.
Ben benieuwd. Pim ? Indian Lover?
By Klare taal on 22/02/2012 - 22:32@118 Rechtertje
Vind je het zelf dan ook niet op zijn zachtst gezegd curieus dat Apiedapie enerzijds de moraalridderlijke fatsoensrakker speelt en anderzijds geniet van het afzeiken (“De leukste van vandaag heb ik al aangegeven. Hoge-schoolafzeiken, waarop geen adequate response kwam ..”).
Heel grappig is ook zijn post @116 waarin hij verantwoording aflegt van zijn activiteiten. En zijn ontboezeming dat hij toch wel last van ergernissen heeft die “na een paar dagen gelukkig [weg zijn].
Apie, doe als ik: erger je niet. Je hebt het al druk genoeg met draaien en liegen op al die locaties.
Hij noemt de steekspelletjes hier “discussies” en denkt dat je die kunt winnen of verliezen. Hilarisch. Hoe zou het trouwens met de koppensnellersstand zijn? Staat Apiedapie nu eindelijk op 1? Ik gun het hem tóch.
By Keessie on 22/02/2012 - 22:46@119 ah! Ja, daar doet ie een beetje aan denken, nu je het zegt. Ik en Keessie ... dat herinnert me aan Pimm’s, haha, zou toch leuk zijn, we hebben een hoop lol met hem gehad. Hij was in ieder geval een leukere tegenstander dan Keessie, kwam regelmatig goed uit de hoek. Cor, als je het bent, maak je dan even bekend als Pimm’s, veel leuker als we weten tegen wie we het hebben.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 22:47@118 tja, wat je zegt. Ik schaam me bijna plaatsvervangend voor deze reageerder. Vooral als je bedenkt dat hij niet zo moeilijk doet over zijn identiteit, zijn fotootje (met die haren) staat op zijn blog, zijn vrouw, herkenbare jeugdherinneringen .. moet je toch niet willen dat je vrienden en kennissen dit soort taal van je lezen op een site. Nee, Keessie, als je hierin persisteert, dan kun je idd (als zelfbescherming) beter onder wat fantasienaampjes verder gaan, hetgeen je al af en toe doet (Marcus Antonius etc.). En de brand “Keessie” kun je dan weer langzaam op een wat normaal peil brengen. Is gewoon een advies, leg het naast je neer als je wilt, ik vind het zielig worden, je schijnt in een put te zitten waar je je steeds dieper in worstelt, en je komt er blijkbaar niet meer helemaal uit. Dat is ook weer niet de bedoeling van het internet en dit soort discussies.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 22:50Klare taal,
Is Hubris een moeilijk woord voor smegma?
Liever ga ik naar de kookrubriek van Lummel. Daar kun je tenminste iets vinden wat ons gewone luitjes bezig houdt.
By pawi on 22/02/2012 - 22:54@115
Eenieder meent zijn uil een valk te zijn, Dominee Gremdaat zou dat goed kunnen zeggen in zijn praatje voor de vaak tot het volk.
Knoop het in je blo-te hoofd
By Klare taal on 22/02/2012 - 22:57@119 Klare
Het zou me zeer verbazen als Pimm’s hier nog post onder een of meer andere namen. Hij was altijd heel open en duidelijk over zijn nicknames.
Ik denk dat hij de pijp aan Maarten heeft gegeven, na voor de zoveelste keer door beroepsafzeiker Apiedapie gemangeld te zijn. Uiteraard vindt A. hem een “leukere tegenstander” dan mij. Pimm’s trok zich het gepest, gelieg en gedraai van A. persoonlijk aan. Dan krijg je het Rutger Castricum-effect. Apiedapie is een goeie imitator van R.C.
By Keessie on 22/02/2012 - 22:57@116 Apiedapie
By Cor Daat on 22/02/2012 - 22:58Ja ik ben iemand anders. Mooi dat je het goed kunt combineren met je andere bezigheden. Wat doe je voor werk?
@120 K
APD over DSR’s hoofd toespreken, daarvoor ben je bij bovengetekende aan het verkeerde kantoor.
Wat betreft het hogeschoolafzeiken, dat was een fraai compliment voor DSR’s gedegensabel van vanavond, dus vang je andermaal bot. Jij als impliciet-zelfverklaarde geweldigmans moet toch verzot zijn ironie e.d.
@122 APD
Kees over DSR’s hoofd toespreken, daarvoor ben je bij bovengetekende aan het verkeerde kantoor.
Plaatsvervangende schaamte is geen goede zaak. Je bent dan of veel te gevoelig of je wilt koketteren met je eigen surplus aan innerlijke beschaving.
Overigens is het grappig dat “Cor Daat”+ aliassen, aanhangers en wat dies meer zij niet meer van zich laat horen nu het bredere Drasties-publiek, we denken aan, KT er ook eens het hare van zegt.
Van de gulle, goedkope lach of aanmoedigende bijval waar hij op hoopte is hij nuchter gebleven.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 22:59@121 Apiedapie
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:01Nee, Pimm’s ben ik niet. Ik vind het ook jammer dat hij weg is. Zijn cocktail-rubriek was veelbelovend. NNN is nog eens behoorlijk dronken geweest bij hem in de tent, kan ik me nog herinneren.
@120 Sorry, toch nog een dikke LOL-icoon: Keessie die zegt: “Apie, doe als ik: erger je niet.” Het hele internet staat inmiddels vol met je gal, zoals DSR het heel treffend omschreef. Dat produceer je niet terwijl je vrolijk fluitend en zacht zoemend van genot over het internet surft, waarde K. Oh, bijna de LOL-icoon nog vergeten. Hier komt ie:
Dat ik ‘ergernissen’ heb schijn je een grappige ontboezeming te vinden, het ontgaat me waarom. Zal wel weer met zwart-witdenken en geen nuances kunnen onderscheiden te maken hebben. Echte ergernissen op het internet, die ik me nog herinner, zijn gelukkig op de vingers van een hand te tellen: meer dan een jaar terug was er iets met Greet (inmiddels vergeten), ook met Allerpamstliefste/DomBlondje en ene Deksels (ik weet nog waarom) en ook lang geleden wat te intensief gestoeid met DSR (allang bijgelegd en bijgelachen), en een heleboel keer met jou. Niet met NNN, niet met Trolley, zelfs niet echt met Pimm’s.
Vooral met jou dus. Omdat jij als enige echt gif verspreidt, zonder enige relativering, en bovendien vrijwel alleen maar scheldt en niet argumenteert. Maar ook van de akkefietjes met jou herinner ik me alleen de emotie (het feit dat ik me ergerde) en niet waarom het ook al weer ging. Ik niet. Gelukkig niet.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:01Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens, weinig bezoek kennelijk.
@123 pawi
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:01Is smegma een moeilijk woord voor kopkaas?
Pawi, 123
Smegma wordt het nieuwe snufje in de modieuze recepten van de two fat ladies en Jamie, let maar eens op!
By Klare taal on 22/02/2012 - 23:03@125 K
Ga gauw je verjaardag vieren en blaas alle kaarsjes uit. En nog eentje extra voor Friso. Die je zo dom hebt neergezet als dik prinsje.
Vroeger zouden we zeggen: Lullo!
By pawi on 22/02/2012 - 23:04En nu nog steeds, hoewel ik het nu liever zou schreeuwen.
@128 hoi Cor! Ja, die coctailbar was een leuk idee. Hopen dat ie ooit nog eens open gaat. Had weinig inhoud, maar het format was gezellig. Je bent dus Pimm’s niet, ok, wie ben je wel, en hoe lang reageer je hier al, onder deze of een andere naam?
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:04@131 KT
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:04Pawi rekent jou tot de “gewone luitjes”...jij jezelf ook?
@122 Apiedapie
Laat dat “plaatsvervangend” rustig weg. Er is meer dan genoeg reden om je over jezelf te schamen.
Geen zorgen: er is geen enkel verband tussen deze site en mijn blog. En als een enkeling toch hier verdwaald raakt, dan zal hij/zij er zeker om kunnen lachen. Neem alles toch niet zo serieus! Discussie! Kom op!
En ik doe niet aan “brands”. Op mijn leeftijd is dat helemaal niet (meer) nodig. Dan ben je daaroverheen gegroeid. Zul je zelf ook nog ervaren. Binnenkort.
Ik post hier maar onder één naam. Tja, je kunt het insinueren niet laten. Ik weet het, dat gaat bij jou vanzelf.
By Keessie on 22/02/2012 - 23:05@131 Klare taal
Heerlijk, ik geniet nu al van het vooruitzicht! Dank voor je onbevangen reactie.
By pawi on 22/02/2012 - 23:05Pawi! Smegma? Klinkt als santorum. Het zal toch niet ....
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:06@119 KT
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:06Net andersom, ik vergeet soms dat niet iedereen gymnasium heeft gedaan.
@138 C
Dan kun je in jouw geval niets anders mee bedoelen dan een fitness centrum, waarschijnlijk van voor de Mammoetwet.
En, heb je d’r dikke spierballen van gekregen?
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:08@134 DSR etc
En jij, stokertje? Ook behorend bij “gewone luijtes” ? Of gewoon lui?
Je bent welkom op het onbevangen blog van Lummel, waar je binnenkort op een modieus recept kunt reageren.
By pawi on 22/02/2012 - 23:10@133 Apie
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:12Al een tijdje. Mijn enige andere pseudonym is was p.s., maar die gebruik ik niet meer. Ik heb nog meegedaan met die mooie koppen bedenkerij, maar daar ben ik mee opgehouden. De jurering is een puinhoop: Jan is er helemaal niet geschikt voor, jij zou dat beter kunnen doen, volgens mij.
@140 pawi
Stokerdje? Vragen staat vrij toch.
DSR is eerder vandaag al ingedeeld bij de heffe des volks. Wie is hij om dat tegen te spreken? Dus wel “gevoed” maar niet “op” om maar eens een flauwigheid van de plank te halen.
Lummel zit trouwens niet op DSR te wachten. Die is, laat DSR het eens netjes zeggen, om DSR onbekende redenen in zijn wiek geschoten.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:15@141 C
Jaja… - PS stelde zich toch heel anders op tegen DSR.
Dat soort pseudoniemenclaimerij is net zo erg als trollen.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:16@132 pawi
“Lullo”, wat een corpsballenscheldwoord. Daar heb ik niks mee. Dat kaarsje voor Friso het dikke domme prinsje blaas ik niet uit. Ik hou hoop en zijn kaarsje brandend. Schreeuw rustig als je dat goed doet.
By Keessie on 22/02/2012 - 23:17Jan, we laten de koppenwedstrijd helemaal sloffen. Sorry! En Miep is er ook al niet. Wil je s.v.p. Keessie laten winnen? Hij is jarig vandaag. Neem desnoods een quote van deze thread wat bij die vredige bankjes met prullenbak past:
Er is geen kruid tegen gewassen
Apiedapie is de Rutger Castricum van Drasties
Etc.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:18@141 p.s.!!!! Man, je hebt talent, doorgaan alsjeblieft!!! Niet opgeven, Jan doet weleens gek, maar kwaliteit komt altijd bovendrijven (zie maar wie er bijvoorbeeld sinds vandaag bovenaan staat). Van jou verloor ik graag. Eh, uiteraard met mate.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:20@142 DSR etc
Dat kan nooit lang duren. Een in de wiek geschoten connaisseur kijkt even om en dan weer snel naar zijn schort.
De heffe des volks?, kijk maar goed om je heen, wie zie je daar allemaal?
Let op het bordje Gefeliciteerd Lievert, dat hou ik al de hele tijd omhoog. In mijn rechterhand.
By pawi on 22/02/2012 - 23:22@143 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:22Een beetje plagen mag toch wel? Ik heb het beste met u voor, hoor.
Ik denk bij Cor Daat ook een beetje aan Goudhaantje. Ach, hoe zou het met ons pikgrage vogeltje gaan ...? Cor/p.s., ben je het?
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:25Emma’s opmerking “zijn er weer teveel haantjes in het kippenhok van Jan?” is is terecht: veel imponeergedrag, mannetjes die zich groot maken en de andere tot op het kruis klein proberen te krijgen. Het zit er allemaal in. Tussen Apie en Keessie is het duidelijk misgegaan maar dat komt weer goed, geloof me, net zo als het ook ooit goed is gekomen tussen Apie en DSR. Bijna goed dan want ze hebben nog wel eens aanvarinkje en dat is altijd weer genieten, op de luie bank, pilsje erbij en wat chips, heerlijk!
By Heer Rozenwater on 22/02/2012 - 23:26@149 Apiedapie
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:28Nee Goudhaantje is voor mijn tijd. Ik heb nooit iets van hem/haar gelezen.
@144 K
By pawi on 22/02/2012 - 23:28Ik distantieer me van jouw uitspraak over deze prins. Ik vind hem slim, slank, sportief en ik vrees dat hij het niet haalt. Daarover kan ik geen grappen maken. Sorry voor iedereen.
@143 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:31Mijn welgemeende excuses als ik u gekwetst heb, ik vond het zo leuk om even de welmenende zeloot uit te hangen, maar het kan zijn dat ik te ver ben gegaan. Ik dacht dat u er wel tegen kon.
@152 die uitspraak deed bij mij dus ook alle stoppen doorslaan, pawi, en vervolgens maakte hij het niet goed maar erger. Gelukkig hebben we dat soort reacties maar zelden hier op drasties, hopen dat het zo blijft. Zelfreinigend vermogen tot nu toe.
Geen.stijl staat er vol mee, en nog erger. Ieder zijn heug. Maar voor mij niet dus. Het is niet voor niets dat ik die site gemiddeld eens per kwartaal heel eventjes aanklik. En drasties dus gemiddeld eens per uur op hoogtij (of slappe)
dagen. Als de taal van Keessie hier de norm zou worden, dan ben ik hier binnen een dag weg. 
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:33#153, Alsjeblief Cor Daat, toon een beetje ballen. Je gaat DSR toch niet je excuses aanbieden, voor wat in godsnaam???
By Heer Rozenwater on 22/02/2012 - 23:34Hij zegt ook ineens “U” tegen hem ...
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:35En met de entree van ‘t Drasties-haatdomineetje zijn we weer compleet *zucht*
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:38119 K.
Ik vond die pimm’s aanvankelijk wel aardig , maar als zo vaak hier: te druk, te veel en dus te irritant.
Ook erger ik me aan de steeds nieuwe namen
By Klare taal on 22/02/2012 - 23:38die steeds hun zwakke pijlen richten op DSR..
totaal hersenloos en infantiel.
@155 HR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:39Ik heb hem ingedeeld bij de heffe des volks. Dat is toch niet fatsoenlijk? Daar meen ik ook niets van.
@147 pawi
Neer hoor. DSR’s Lummel-privileges zijn ingetrokken.
@148 / @153 C
Vraagt zich nog steeds af of hij met PS van doen heeft.
En nergens geeft DSR aan er “niet tegen tegen te kunnen” maar strijden met open vizier, zoals hij zelf ook doet, wordt hogelijk op prijs gesteld.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:40Het valt me vies tegen van Kees dat hij volhardt in de boosheid wat betreft prins Friso. Hij zakt hiermee danig in DSR’s achting.
Wat betreft “dik” en “dom” zijn er overvloedige bewijzen van het tegendeel - en zelfs als dat niet zo was, geeft eea onder de huidige omstandigheden geen pas.
DSR past ervoor Kees de verder les te lezen, sommige dingen spreken als het goed is voor zich, maar hij heeft voor zichzelf een uitstekende gelegenheid gecreeerd zijn betere kant te laten zien.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:45@129 Apiedapie
Wat jij en ons Rechtertje “gal” noemen is scherpte. En de bittere waarheid. Het grappige is dat ik dat inderdaad neuriënd (op de Stones, live 1973) doe, je had het toevallig eens helemaal bij het rechte eind!
Je bent een lichtgeraakte man als je je aan mij (of andere posters) ergert. Op zich is dat oké, maar het siert je niet dat je je uitslooft om anderen te ergeren: Pimm’s in het verleden, dat had ‘succes’, en mij, met die opmerking over verjaardagsbezoek bijv., zonder succes.
Het verbaast me niet dat de lijst met posters met wie je voor jou onaangenaam in de clinch hebt gelegen nogal lang is. Dat heb ik dan weer niet. Want ook al kruisen ons Rechtertje en ik weleens de degens, geen van ons beiden is ooit echt geërgerd. Jij bent kennelijk uit ander hout gesneden. Dor hout.
Als jij je aan mij ergert, komt dat omdat ik raak heb geschoten en jij dat ook wel weet. Een inkijkje in jezelf is dan zinvoller dan om je heen slaan.
By Keessie on 22/02/2012 - 23:47@159 C
Dat zijn goede woorden. DSR hoopt in de komende dagen te mogen ervaren dat je het werkelijk meent. *betrouwend glimlachicoon*
Hoe was dat nou, zo wat zelootspoken?
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:47Ah, het is toeval, maar toch: mooie column van Aafje over Geen Stijl:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/internet-amp-media/article/detail/3195861/2012/02/22/GeenStijl-Gewoon-ouderwets-tietjesnieuws-waar-de-rest-van-het-internet-ook-mee-vol-staat.dhtml
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:49@163 DSR
By Cor Daat on 22/02/2012 - 23:51Om eerlijk te zijn: ik heb me kostelijk vermaakt!!!! De reacties waren zo schitterend!!! Heerlijke avond gehad, bedankt.
@164 APD
Ze moet zich gewoon bij katten, babies en andere huiselijkheden houden.
Bij pogingen tot opinieren ontpopt ze zich steevast als een linkse clichemachine met het onverdraagzame chagerijn, maar niet de scherpe karakermoordenaarspen, van d’r vader.
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:54Proficiat , PS,
Goed gedaan!
By Klare taal on 22/02/2012 - 23:55@161 Rechtertje
Ik heb geen enkele boosheid tov Friso. Wel vind ik wat hij gedaan heeft bui-ten-ge-woon onverantwoord. Spelen met je eigen leven is tot daar aan toe, maar laat anderen erbuiten. Van hieruit spreek ik de wens uit dat hij er helemaal bovenop komt, zijn ongemeen domme actie goedmaakt en dat hij de kans krijgt alsnog een heel verstandige en verantwoordelijke jongen te worden.
By Keessie on 22/02/2012 - 23:56@165 C
Ja, DSR zegt tegenwoordig in geengageerd gezelschap dat ie als sociaal animateur vrijwilligt op ‘n website.
Je bezorgt die mensjes een fijne avond en je krijgt zoveel danbaarheid voor terug….
By DSR-MUZE der volkskunst on 22/02/2012 - 23:57@162 Keessie, print reactie @122 uit, daar zul je het echt mee moeten doen voorlopig. Het was goed gemeend, toch nog enigszins een uitgestoken hand (ondanks je lage opmerking t.a.v. de prins) en een welgemeend advies. Ik wens jou en je omgeving veel sterkte toe. Houd in ieder geval eens op met dat gescheld alsjeblieft, je haalt jezelf zo omlaag. Nogmaals, relax man. Dit is allemaal niet belangrijk.
By Apiedapie on 22/02/2012 - 23:59@168 K
Pardon, volharden in de boosheid betekent volharden in het kwaad- in jouw geval die je uitspraken terzake.
‘t valt me mee dat je hem herstel toewenst - het overige is van een arrogante betwetigheid die op basis van je handel en wandel volkomen potsierlijk overkomt.
Jammer. Sneu. Mag.
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 0:00@166 DSR, ja, maar dan noem je ook wat. Haar vader is van een bijna bovenmenselijke klasse.
By Apiedapie on 23/02/2012 - 0:03@172 APD
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 0:07‘t was niet alleen als compliment bedoeld - zie de affaire-Buikhuisen.
@171 Rechtertje
Waarom zou ik hem geen herstel toewensen? En ja, ik heb me altijd verantwoordelijk gedragen en nooit iemand in gevaar gebracht. Ik wens iedereen herstel toe, ook Apiedapie. Die heeft dat ook hard nodig. Al zie ik het voor hem nogal somber in.
Dat flutstukje over Geenstijl was ook al niet best. Dat léés je toch niet als je je ook nog zo vaak en driftig op drasties roert.
@170 Apiedapie
Ik bewonder je om het feit dat je in zo’n kort stukje zoveel onjuistheid kan produceren. Ik scheld niet en ben heeeeel relaxed, op het suffe af. Nu jij nog: erger je niet en kijk eens in de spiegel.
By Keessie on 23/02/2012 - 0:15@173
ja, hij kon ook superieur schelden, ik pluk van het internet bijvoorbeeld (over Buikhuisen): “‘hij is een kale, impotente carrièrewetenschapper’, een ‘verblinde vakidioot’, een ‘bedrieger’, een ‘aartsopportunist’ en een ‘domme charlatan’. Maar een genie blijft hij, Piet Grijs, wat mij betreft.
By Apiedapie on 23/02/2012 - 0:20@175 APD
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 0:24Schelden, mensen brodeloos maken - net als Rutger - maar dan zonder de relativerend-vrolijks toets.
@176 kom, dat gaan we nu niet oprakelen toch, tikkie belegen onderwerp. Kijk liever naar Samson. Op P&W. Mooi contrast met de zwetende Van Dam op DWDD.
http://pauwenwitteman.vara.nl/fileadmin/liveplayer/liveplayer-penw.html
By Apiedapie on 23/02/2012 - 0:28Zucht, maar ook niet overtuigend.
By Apiedapie on 23/02/2012 - 0:32#175, Piet Grijs, een hele vervelende man, zijn stem was niet om aan te horen. Hij overschreeuwde zichzelf op latere leeftijd (beschuldigde Renate Rubinstein van neo-anti-semitisme, belachelijk).
Zijn kinderen daarentegen zijn heel aardig en naar mijn idee zelfs talentvoller.
By Heer Rozenwater on 23/02/2012 - 0:42@179 Weergaloze schrijver en taalkunstenaar. Dat ook.
By Apiedapie on 23/02/2012 - 0:53Goedendag, zeg!
By Indra on 23/02/2012 - 9:49De drastieshaantjes hebben gisteravond weer heel wat psychologenvoer achtergelaten voor de hennetjes. Als ik tijd heb, zal ik eens wat rond gaan pikken. Sommige korreltjes lijken me wat onverteerbaar.
#187, Indra, laat me je bevindingen weten. Ik ben benieuwd wie er als topaapje uit de bus is komen rollen en dat kan alleen een vrouw bepalen.
Hoe oud zou Cor Daat zijn? Vijftien? Hij (of zij?) biedt DSR zijn nederige excuses voor het “heffe de volks” coommentaar, Lachwekkend natuurlijk als je weet dat DSR de kampioen is van het superieur schelden à la Piet Grijs. Hele vervelende man overigens, die Piet Grijs. Ik denk zomaar dat zijn kinderen (Aaf en Jelle Brandt Corstius) zo ontzettend aardig zijn om het leed van hun vader te compenseren.
Wat zullen DSR zijn kinderen lief zijn!
By Heer Rozenwater on 23/02/2012 - 10:11Typisch domineesgedrag om geen onderscheid te kunnen maken tussen creatief taalgebruik en de inhoudelijke boodschap - en vervolgens niet te kunnen zwijgen maar per se het moralizeurdiger vingertje ten hemel te moeten heffen. *zucht*
Daarom zijn de preken tegenwoordig ook zo beroerd en mede daarom stromen de kerken leeg in ons ooit zo godsvruchtig vaderland.
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 13:03HR
Aaf is getrouwd met Gijs Groenteman (zoon van) die zulke slechte interviews maakte op de verdwenen zender “het gesprek”, zijn moeder deed het beter.
By Klare taal on 23/02/2012 - 13:49#90 Klare Taal, klopt maar dat kunnen we Aaf toch niet kwalijk nemen?
#89 DSR, nu weten we nog niet hoe oud P.S./Cor Daat is…
By Heer Rozenwater on 23/02/2012 - 14:48@188 HR
By Cor Daat on 23/02/2012 - 15:47Een kwestie van fatsoen, HR. Moeilijk om dat aan jou duidelijk te maken.
#92, Cor Daat, inderdaad onfatsoenlijk van mij. Ik moet een dame ook niet naar haar leeftijd vragen!
By Heer Rozenwater on 23/02/2012 - 15:55@192 C
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 16:00Ja, DSR geeft ‘t je te doen. En dan gaat het @188 nog om vriendelijke belangstelling….
#194, je vergeet te *zuchten* DSR.
By Heer Rozenwater on 23/02/2012 - 16:02@195
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 16:02?
Job je bent een geweldig fatsoenlijk mens, waar de waarde en normen van af spatten.
Ik vond de debatten in de 2e kamer soms asociaal, en het gelach van heb ik morgen mijn baan nog. Ik had het anders gezegd, van hebben jullie in de kamer morgen je baan nog? Wij zitten met een VVD opgezadeld die het alleen voor de rijken opneemt en met een gedoog partij PVV die zelfs de minister president bespot en een sjaaltjes politiek voert, en buitenlandse mensen beschimpt en vernederd. Dit is voor elke Nederlander: jullie allemaal betalen voor deze Partijen, en ook dat gedoog partij wat niks doet en niks kan. Dan kabaal maken op de kansel, en over kop vodden belasting praten. De somma van 1 PVV Kamerlid bedraagt:
€ 94.757,82 bruto op jaarbasis, exclusief eindejaarsuitkering. De eindejaarsuitkering was voor 2010 8,3 procent en kwam daarmee op € 7.282,31. In totaal verdienden Tweede Kamerleden hierdoor in 2010 ongeveer 102 duizend euro. En dat x 24 in de 2e kamer bedraagt: 2 miljoen en 448 duizend Euro. En dit krijgen ze omdat ze het over sjaaltjes hebben en buitenlandse mensen vernederen en zelfs ministers voor gek zetten in de 2e kamer, en andere Partij leden. En wie betaald dit? U hard werkende Nederlander! Terwijl ouderen gekort worden, werkelozen mensen naar de voedselbank mogen, Pensioenen gekort worden! Wilt U daar voor betalen met Uw belasting geld.?
Vast en zeker niet! Maar eerst moest dit uitgelegd worden met fiere taal, wat eerlijke taal is en Nederlandse taal. Duidelijk en eerlijk en rechtvaardige taal. Die Rode Roos moet weer groeien in onze PVDA het zal aan ons leden niet liggen, en wij rekenen op Uw steun! Dan pas kan Nederland weer een geweldig land worden zoals wij dat willen en niet wat ons nu al jaren is voorgeschoteld door de VVD en PVV. Alle Nederlanders bij elkaar hebben Miljoenen weg gegooid aan dit kabinet. Dit mag nooit meer gebeuren, laat staan dat een fatsoenlijk man als Job Cohen de handdoek in de ring moet gooien. De keus is straks aan U beste Nederlander, dan pas gaat het roer om!
Mevr Pitbull
PVDA Lid
By Pvda Pitbull on 23/02/2012 - 16:25@197 PP
By DSR-MUZE der volkskunst on 23/02/2012 - 16:28Zou je dat eens willen herposten met wat goedgeplaatste witregels - anders is er geen doorkomen aan.
@197
Een uur les in Nederlands kost maar 40 euro. Ideetje?
By pawi on 23/02/2012 - 16:29En een lesje in witregels: niets!
By Ilona on 23/02/2012 - 16:30