This entry was posted
on donderdag, juni 4th, 2009 at 5:16 am and is filed under English, Cartoon, Europa, Politiek.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.
in tilbug is vandaag tevens een referendum waarin de burger kan stemmen of hij voor of tegen de bouw is van een hele forse megamall in tilburg. de provincie heeft echter eergisteren laten weten dat een grootse megamall perse niet mag in noord-brabant. veto, basta.
daar had men dus moeten beginnen, bij de provincie. intussen zijn er miljoenen kostende voorbereidingen en campagnes geweest…doodzonde van van de al die energie, ergernis, enthousiasme en kosten. nog afgezien van het feit dat stemmen in deze alleen nog maar een symbolische daad is.
dit maakt de burger wel stemmoe.
Mario, toevallig heb ik van het begin af die mallkwestie een beetje gevolgd. Het verzet er tegen stamt van dat begin. En is terecht, denk ik. Zo’n mall zou het begin van het einde zijn van de middenstand.
En waarom wordt je zo moe van D66? Als daar al moe van wordt dan moet je bij de gedachte aan het CDA toch bijna sterven.
cda, neen. stem 46 jaar vvd, maar nu stem ik wilders. het bed moet worden opgeklopt.
tegen de mall heb ik me met hand en tand geweerd. met ingezonden brieven, in fora, met fin. bijdrage voor de anti-campagne etc.
het gaat er mij nu om dat eerst bij de provincie begonen had moeten worden, daar een fiat halen, dan verder door. nu is het basta en veto. (n.b. ik spreek geen italiaans). een enorme geldverspilling.
6. dsr toch, deze discussie is toch al lang en breed gevoerd hier. wel bij de les blijven. lees nog even mumbay 16. laatste opmerking.
7. ja, ik denk in elk geval, zoals destijds bij fortuyn, dat het bestaande systeem heel kritisch tegen het licht gehouden gaat worden. zoals criminaliteit, islamisering, ouderenzorg, notoire vriendjespolitiek. en hopelijk het koningshuis. zie mijn stemgedrag als een signaal, en dat signaal afgeven doen thans vele verstandige mensen in ons mooie nederland.
@13
??? DSR spreekt toch nergens de behoefte uit om te gaan schrijven aan…. Enfin, laten we het niet over bier hebben-vandaag vieren we het feest der democratie.
DSR is wel van plan de uitslagen met een paar potten Duvel & zakken chips te bekijken. Hij verheugt zich er nu al op.
@15
Het gaat volgens mij niet om de moslims. Er is een algemene onvrede over de manier waarop politiek, ook na Fortuyn, wordt bedreven. De krampachtige pogingen van de meeste gevestigde partijen om de kiezer vooral naar de mond te praten, worden doorzien.
Ookal hoef je het niet eens te zijn met de boodschap en haar vertolkers, het is wel een geluid dat het recht heeft om vertegenwoordigd te worden.
14. om hoe laat start u met duvel? kent u overigens het pilsnerbier van duvel. een cat-1 bier met c.a. 5% alc. mooi bittertje met een vleugje duvel-smaak-odeur. ik geloof dat ze ‘m op tap hebben bij dat beroemde brusselse cafe ‘le mort subit’.
daar vlakbij is een fors renovatieproject ‘de munt’. een vrind van mij is de bouwontwikkelaar, hij is er al jarenlang mee doende.
15. zeker, dat is heel gevaarlijk. met beleid en verstand…
DSR, “Op de vraag wat hij het eerst verandert als hij het in Nederland voor het zeggen krijgt, antwoordt Wilders: „De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen. De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant.”
Wat zich hier voorplant … Dit gaat niet meer over mensen, laat staan menselijke waardigheid.”
Elsbeth Etty een paar dagen geleden.
@14
Tussen acht en negen ofzo?
Ik heb het wel eens gehad, maar kan het me niet zo goed voor de geest halen. Qua pils ben ik erg enhthousiast over Jupiler en zo af en toe een echt Brussels Zinnebiertje-o.a. verkrijgbaar bi ‘t Goudblommeke in Papier, het meest rustieke cafe van Brussel, misschien wel van heel Belgie.
Drink je ook jenever?
neen, geen genever. te straf. word ik ‘zot’ van…
het goudblommeke ga ik zeker bezoeken bij m’n volgend bezoek aan brussel. maar de komende tijd zit ik veel in knokke. morgenmiddag alweer… garnalencroquetten bij rubens…
jupiler is ‘n keurig bier. veel beter dan heineken, amstel, grolsch, bavaria enzo. smaak is heel persoonlijk. van jupiler krijg je in geen geval een houten kop, dat kun je van die andere merken niet zeggen. ik spreek uit ervaring, zij het dat die van jaren geleden is. thans prefeer ik wijn, veelal wit.
@ warhoofd, noem je nou grolsch en heineken in 1 adem??? Schande, Grolsch is echt bier, heineken slootwater (mijn mening iig!). Maar ik ben het wel met je eens, Jupiler is nog een slag beter, warsteiner trouwens ook.
Ik ben wel benieuwd naar die Duvel-light variant, zou het in Nederland ook te krijgen zijn?
Bestrijden natuurlijk. Informeren en nog eens informeren, vlammende betogen, de schandelijkheid er van laten inzien. Niet incrimineren, maar er ferm tegenin gaan. Niet met holle woorden (”Het kan niet zo zijn dat….”) maar met verstandige duidelijke taal. En daar is erge nood aan vandaag de dag. Parlementariërs moeten massaal op spreekles!
@24
Nobele bedoelingen maar het heeft onmiskenbaar de belerende ondertoon waar het electoraat inmiddels allergisch voor is. Dhr. Bolkestein zei eergisteren dat het moet “uitzieken”. Daarmee slaat hij volgens mij de spijker op zijn kop. Onze democratie -hoewel zeker voor verbetering vatbaar- kan wel tegen een stootje.
23. sorry moi. je hebt gelijk. grolsch verdient beter. maar, en dat geef je al aan, grolsch ligt toch wel achterop op die duitsers en belgen. overigens, koop eens bij de lidl ‘grafenwalder’ pilsner -nach dem rheinheitsgebot-.
een zeer goede smaak, en kost bijna niks… af en toe is het ook vekrijgbaar in 5 ltr blikken met tapkraantje. goed koelen en snel leegdrinken…ik heb ze met regelmaat als bierdrinkers komen.
23. ik denk dat bell in nederland niet te krijgen is. misschien bij een gespecialiseerde bierwinkel. maar het lekkerste is ie van de tap. ik proef ‘m al…
@ 24, moet je voor de lol de kamervrage van de PvdD eens lezen wat het taalgebruik betreft: Is het niet zo dat, Deelt de minister de mening niet dat.
@ Warhoofd, ik zal het in gedachten houden voor de volgende keer dat ik bij onze zuiderburen ben. Bedankt voor de tip van de Lidl, ik zal het proberen.
Kurk
Thomas is de uitbater van de bar op onze golfclub, een innemend mens en een uitstekend gastheer. Op zijn terras drink ik een wijntje met een bevriend echtpaar. De vrouw, ervaren wijndrinker, beklaagt zich over de kurksmaak van de wijn. Haar man, van nature geen klager, aarzelt en stapt dan beschroomd naar Thomas.
„Thomas, de wijn smaakt naar kurk.”
„Ja”, zegt Thomas, „dat kan voorkomen bij wijn met een schroefdop.”
@29
Uiteraard heb je geen belerende toon voor ogen maar een “vlammend betoog” waarin je mensen hoe je het ook wendt of keert wilt vertellen dat iets niet zou moeten etc etc kan desondanks overkomen als een preek- met averrechts effect.
Kanker? Lijkt me zwaar overdreven. “Democratie is niet voor bange mensen”.
Zouden (diverse) Obama-toespraken als ‘vlammende betogen’ gezien kunnen worden? In die sfeer dacht ik in elk geval.
Iedereen moet er bij, geen tweedeling in de maatschappij, geen vooroordelen ,enz. Dat mag, dat moet je het electoraat voorhouden.
P.S. Denk eens aan het dichtgooien van de grens voor uit Duitsland vluchtende joden in 1939(?) door de Nederlandse regering, het bouwen van kamp Westerbork om de reeds gevluchte joden op te bergen.
Wilders wil ook de grens sluiten, er heerst bij grote groepen een ongebreideld anti-islamisme, zoals Nederland anti-semitisme kende. Laten wij oppassen!
@35
Het probleem is dat er momenteel geen Nederlands Obama is. We hebben een premier die zich met Calvijn identificeert. Een vlammend betoog uit die hoek lijkt me olie op het vuur.
@36
Alsjeblieft zeg..als er wel iets gevaarlijk is, dan zijn het wel hysterisch-historische paralellen. Men zegt zoveel maar juist dankzij de EU loopt het met die grenzendichtgooierij zo’n vaart niet. Is dar nou geen mooie en geruststellende gedachte op deze mooie verkiezingsdag?
@36
DSR wil niet ontkennen dat het tussen de verschillende bevolkingsgroepen niet een stuk prettig zou kunnen, maar er is geenszins sprake van vervolging of staatsgeweld. Telkens de bange jaren detig-veertig erbij halen, lijkt me een grote vergissing. Zo werden we destijds ook gewaarschuwd voor Fortuyn.
Hm, DSR, het anti-semtisme was er in Nederland niet van staatswege, het leefde breed onder de bevolking. Het ‘roepen’ dat de grens dicht moet is olie op dit soort golven. Natuurlijk is het er bij de haren bijslepen van de jaren 30/40 verkeerd. Alleen zet Wilders het doel nu wijd open om dat wel en terecht te doen. Denk ik.
Datgene wat (alleen) gemeenschappelijk kan (milieu, criminaliteit, drugsbeleid!, landbouw/visserij, …) moet verder integreren.
Dwaasheden? Het verhuizen tussen Brussel en Straatsburg, het regelgeven op lokaal niveau, het lobbywezen, …
@46
Dus geen streven naar een geintegreerd buitenlands en veiligheidsbeleid in deze onzekere tijden?
Welke regelgeving op lokaal niveau?
En in hoeverre schiet het onlangs geopende lobbyistenregister volgens jou te kort?
Mario, ik vind het heel goed van je dat je zo openlijk voor je stemkeuze uitkomt. Zeker als het om Wilders gaat zijn maar weinig mensen tot openheid geneigd. Eigenlijk net zoals 7 jaar geleden. Wat waren er toen een hoop “Fortunisten”, die dat heel zorgvuldig voor zich hielden.
Jawel, ook geintegreerd buitenland- en veiligheidsbeleid.
Eh, van dat register was ik niet op de hoogte. Lost dat het probleem op?
Mag ik even kopiëren?
Hoe het niet moet.
De Europese wet- en regelgeving moet volgens lokale politici gaan over grensoverschrijdende problemen waar de lokale politiek niets aan kan doen of niets mee te maken heeft. De Europese aanbestedingen zijn volgens hen een voorbeeld van hoe het niet moet: Europa is hiervoor niet nodig omdat men ook lokaal dergelijke regels kan maken. De regels van de EU zouden redelijk abstract moeten zijn, zodat bepaalde landen of gebieden er een eigen invulling aan kunnen geven.
Lokale politici denken dan ook dat de EU goedkoper zou kunnen zijn als zij zich, om te beginnen, minder met gedetailleerde regels zou bezighouden. De EU is nu volgens hen een geldverslindend orgaan dat soms lokale overheden voor de voeten loopt. De meeste activiteiten van de EU zouden veel geld kosten: er gaat volgens de lokale politici veel geld naar de maandelijkse verhuizing van het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg en naar landbouwsubsidies. Er wordt te veel geld op een verkeerde manier besteed aan ‘dingen waar het niet voor bedoeld was’.
Als je de reacties op Telegraaf.nl leest op het bericht dat Balkenende zijn stem heeft uitgebracht, zou je denken dat de PVV 24 van de 25 zetels gaat halen.
Ik heb het stukje gelezen en ik vind het tamelijk obligate gemeenplaatsen. En waarom is de analyse van lokale politici, die doorgaans debatteren over scheve stoeptegels, extra interessant?
Overigens vaardigt de EU geen regelgeving op lokaal niveau uit, dus wat is het probleem?
Je hebt gelijk DSR, over het kopiëren en de eigen woorden en ook al over het obligate stukje.
Ik had het niet paraat. Anders had ik niet op dat punt kunnen reageren. Ik herinner me zo gauw enkele concrete gebeurtenissen niet. Later evt hier meer over van mijn kant.
Het stukje is gekopieerd van: http://www.kennislink.nl/publicaties/politiek-betrokken-maar-niet-bij-de-europese-unie/
Geen verwijt aan de Unie maar aan de regering, onlangs: verkeerde interpretatie van besluit over bacteriën en boerenkaas, waardoor boerenkaas welhaast verboden werd.
Oké, als de EU niet op lokaal niveau bestuurd trek ik dat punt haastig terug.
@62
Daar komen we op een teer punt: de nationale overheden wijzen graag naar Europa als het misgaat maar strijken wel graag de eer voor de successen op.
@ 58 DSR: Wees ervan overuigd, dat ik het “discours” tussen jou, deksels en warhoofd ademloos volg. Vanavond maak ik bekend wie ik de beste debater vond. Warhoofd viel reeds af omdat hij over bier begon.
Hoe dan ook, de politici verpesten het. Ze houden (niet allemaal, ik vind Timmermans bijvoorbeeld wel heldere taal uitslaan) vage praatjes. Het is als met de uitspraak van (even de naam vergeten): als je sex impopulair wilt maken moet je er les in geven. Balkenende is een ramp voor Nederland. “Zoals ik net al heb aangegeven…” Niemand heeft hem iets zien aangeven. Hoelang moeten we hier nog onder lijden?
@69
Er zijn wel ergere dingen dan mensen die zich in cliches uitdrukken. Er zijn genoeg politici, m.n. uit de oppositie, die wel een helder geluid laten horen.
Waar ik me persoonlijk aan erger is de infantiele benadering van de kiezer. Zo wil het CDA ons vooral duidelijk maken dat haar EP-lijsttrekker graag op de bromfiets rijdt.
Dat ben ik niet met je eens. Het in cliché’s praten is dodelijk, vind ik. Daar slaapt iedereen bij in. En dat zie je nu.
De oppositie… de SP? De PVV? Helder geluid? “De kiezer moet het bepalen”, zegt de SP, dat vind ik volksverlakkerij. De kiezer moet eerst goed voorgelicht worden (voor hij iets kan bepalen).
Misschien zijn de mensen gewoon niet geinteresseerd, ook al ga je op je kop staan. Er is voldoende info, zowel op internet als op papier bij de infopunten in alle grote bibliotheken.
Een citaat eruit pikken en “volksverlakkerij” roepen, is wel erg makkelijk. Dat kan bij elke partij. Naast de PVV (die wel degelijk een helder geluid heeft ook al staat het je niet aan), blazen ook D66 en GroenLinks hun partijtje mee. Er valt tenminste iets te kiezen.
Hoe kunnen de mensen ‘gewoon’ niet geïnteresseer zijn? Infopunten (?) en bibliotheken lijken mij niet de weg.
De brintasmaak die ik krijg als ik veel politici hoor doet me huiveren. Het electoraat leest geen NRC etc. Europa wordt niet echt belangrijk gemaakt omdat men het volksempfinden - dat gezonde - vreest.
Wat er helder is aan de PVV is dat ze valse argumenten gebruiken.
Tsja, dat moet je al die mensen vragen die wel mekkeren maar niet de moeite nemen kennis te nemen van wat er in Europa gebeurd. Maar eerlijk is eerlijk: het gaat vaak om ingewikkelde technische en procedurele dossiers die zich moeilijk laten vertalen in de termen van het dagelijks leven.
De PVV heeft heldere standpunten: minder Europa, meer Nederland, Turkije nooit lid en Roemenie en Bulgarije eruit. Dat staat los van de argumenten waarmee dit wordt onderbouwd.
Het is zo jammer dat ze in Nederland zo lekker “Inglies wannabee” spreken. Neem nou het woordje “cum” in de titel. Het ziet er popie Engels uit maar geen hond die dat hier als een header zou gebruiken (om “the obvious reason”). Zoals ook woorden als “chillen” (wordt niet gebruikt), SMS-en (texting), etc.
There sacks my pant from off and falls my beak from open off laughter.
Leave a Reply
koppie koppie
Vooruitgang bestaat niet, en dat is maar goed ook, want zoals het is, is het al erg genoeg.
juni 4th, 2009 at 9:07 am
Waar moet je anders plakken?
juni 4th, 2009 at 9:31 am
d66, daar word ik nou zo moe van…
juni 4th, 2009 at 9:45 am
in tilbug is vandaag tevens een referendum waarin de burger kan stemmen of hij voor of tegen de bouw is van een hele forse megamall in tilburg. de provincie heeft echter eergisteren laten weten dat een grootse megamall perse niet mag in noord-brabant. veto, basta.
daar had men dus moeten beginnen, bij de provincie. intussen zijn er miljoenen kostende voorbereidingen en campagnes geweest…doodzonde van van de al die energie, ergernis, enthousiasme en kosten. nog afgezien van het feit dat stemmen in deze alleen nog maar een symbolische daad is.
dit maakt de burger wel stemmoe.
juni 4th, 2009 at 9:52 am
Mario, toevallig heb ik van het begin af die mallkwestie een beetje gevolgd. Het verzet er tegen stamt van dat begin. En is terecht, denk ik. Zo’n mall zou het begin van het einde zijn van de middenstand.
En waarom wordt je zo moe van D66? Als daar al moe van wordt dan moet je bij de gedachte aan het CDA toch bijna sterven.
juni 4th, 2009 at 9:59 am
cda, neen. stem 46 jaar vvd, maar nu stem ik wilders. het bed moet worden opgeklopt.
tegen de mall heb ik me met hand en tand geweerd. met ingezonden brieven, in fora, met fin. bijdrage voor de anti-campagne etc.
het gaat er mij nu om dat eerst bij de provincie begonen had moeten worden, daar een fiat halen, dan verder door. nu is het basta en veto. (n.b. ik spreek geen italiaans). een enorme geldverspilling.
juni 4th, 2009 at 10:04 am
Mario als Wildersmannetje? ‘k had ‘t niet gedacht.
juni 4th, 2009 at 10:15 am
Tsss. Warhoofd, en jij denkt dat Wilders het bed opklopt.
juni 4th, 2009 at 10:18 am
nu begrijp ik waarom je je abonnement op de / het NRC hebt opgezegd. Zucht. Denk toch na, warhoofd!
juni 4th, 2009 at 10:19 am
@7
Dat doet ie zeker. En dat kan beter nu met de EP verkiezingen dan over een paar jaar voor de Tweede Kamer.
juni 4th, 2009 at 10:25 am
6. dsr toch, deze discussie is toch al lang en breed gevoerd hier. wel bij de les blijven. lees nog even mumbay 16. laatste opmerking.
7. ja, ik denk in elk geval, zoals destijds bij fortuyn, dat het bestaande systeem heel kritisch tegen het licht gehouden gaat worden. zoals criminaliteit, islamisering, ouderenzorg, notoire vriendjespolitiek. en hopelijk het koningshuis. zie mijn stemgedrag als een signaal, en dat signaal afgeven doen thans vele verstandige mensen in ons mooie nederland.
juni 4th, 2009 at 10:27 am
@6
Hehe-wel vriendelijk blijven vaderman….DSR kijkt eens op dit bericht, ziet eea en heeft met dat Mumbai-gedoe niks te maken.
juni 4th, 2009 at 10:27 am
over dat abo nrc. dat wordt dus toch telegraaf. ik hou het hier dus gewoon op ons eigen dorp. kunnen jullie dát volgen?
juni 4th, 2009 at 10:29 am
dsr, let op. apie gaat dat schrijven. niet u of ik. wij weten het samen al wel ongeveer.
juni 4th, 2009 at 10:34 am
@13
??? DSR spreekt toch nergens de behoefte uit om te gaan schrijven aan…. Enfin, laten we het niet over bier hebben-vandaag vieren we het feest der democratie.
DSR is wel van plan de uitslagen met een paar potten Duvel & zakken chips te bekijken. Hij verheugt zich er nu al op.
juni 4th, 2009 at 10:39 am
DSR, dat ‘opschudden’ heeft allang plaatsgehad. De halve wereld is al op de anti-moslimtoer, met al de ellende en gevaren van dien.
juni 4th, 2009 at 10:45 am
@15
Het gaat volgens mij niet om de moslims. Er is een algemene onvrede over de manier waarop politiek, ook na Fortuyn, wordt bedreven. De krampachtige pogingen van de meeste gevestigde partijen om de kiezer vooral naar de mond te praten, worden doorzien.
Ookal hoef je het niet eens te zijn met de boodschap en haar vertolkers, het is wel een geluid dat het recht heeft om vertegenwoordigd te worden.
juni 4th, 2009 at 10:54 am
14. om hoe laat start u met duvel? kent u overigens het pilsnerbier van duvel. een cat-1 bier met c.a. 5% alc. mooi bittertje met een vleugje duvel-smaak-odeur. ik geloof dat ze ‘m op tap hebben bij dat beroemde brusselse cafe ‘le mort subit’.
daar vlakbij is een fors renovatieproject ‘de munt’. een vrind van mij is de bouwontwikkelaar, hij is er al jarenlang mee doende.
15. zeker, dat is heel gevaarlijk. met beleid en verstand…
juni 4th, 2009 at 10:56 am
het pilsner van duvel bier heet ‘bell’, dat was ik nog vergeten.
juni 4th, 2009 at 10:58 am
DSR, “Op de vraag wat hij het eerst verandert als hij het in Nederland voor het zeggen krijgt, antwoordt Wilders: „De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-westerse allochtonen. De demografische samenstelling van de bevolking is het grootste probleem van Nederland. Ik heb het over wat er naar Nederland komt en wat zich hier voortplant.”
Wat zich hier voorplant … Dit gaat niet meer over mensen, laat staan menselijke waardigheid.”
Elsbeth Etty een paar dagen geleden.
juni 4th, 2009 at 11:01 am
@14
Tussen acht en negen ofzo?
Ik heb het wel eens gehad, maar kan het me niet zo goed voor de geest halen. Qua pils ben ik erg enhthousiast over Jupiler en zo af en toe een echt Brussels Zinnebiertje-o.a. verkrijgbaar bi ‘t Goudblommeke in Papier, het meest rustieke cafe van Brussel, misschien wel van heel Belgie.
Drink je ook jenever?
juni 4th, 2009 at 11:04 am
Dat zijn geen fraaie teksten maar welke consequentie wil je hieraan verbinden? Verbieden? Bestrijden en zo ja hoe? Inkapselen a la LPF?
juni 4th, 2009 at 11:10 am
neen, geen genever. te straf. word ik ‘zot’ van…
het goudblommeke ga ik zeker bezoeken bij m’n volgend bezoek aan brussel. maar de komende tijd zit ik veel in knokke. morgenmiddag alweer… garnalencroquetten bij rubens…
jupiler is ‘n keurig bier. veel beter dan heineken, amstel, grolsch, bavaria enzo. smaak is heel persoonlijk. van jupiler krijg je in geen geval een houten kop, dat kun je van die andere merken niet zeggen. ik spreek uit ervaring, zij het dat die van jaren geleden is. thans prefeer ik wijn, veelal wit.
juni 4th, 2009 at 11:15 am
@ warhoofd, noem je nou grolsch en heineken in 1 adem??? Schande, Grolsch is echt bier, heineken slootwater (mijn mening iig!). Maar ik ben het wel met je eens, Jupiler is nog een slag beter, warsteiner trouwens ook.
Ik ben wel benieuwd naar die Duvel-light variant, zou het in Nederland ook te krijgen zijn?
juni 4th, 2009 at 11:16 am
Bestrijden natuurlijk. Informeren en nog eens informeren, vlammende betogen, de schandelijkheid er van laten inzien. Niet incrimineren, maar er ferm tegenin gaan. Niet met holle woorden (”Het kan niet zo zijn dat….”) maar met verstandige duidelijke taal. En daar is erge nood aan vandaag de dag. Parlementariërs moeten massaal op spreekles!
juni 4th, 2009 at 11:19 am
@24
Nobele bedoelingen maar het heeft onmiskenbaar de belerende ondertoon waar het electoraat inmiddels allergisch voor is. Dhr. Bolkestein zei eergisteren dat het moet “uitzieken”. Daarmee slaat hij volgens mij de spijker op zijn kop. Onze democratie -hoewel zeker voor verbetering vatbaar- kan wel tegen een stootje.
juni 4th, 2009 at 11:27 am
23. sorry moi. je hebt gelijk. grolsch verdient beter. maar, en dat geef je al aan, grolsch ligt toch wel achterop op die duitsers en belgen. overigens, koop eens bij de lidl ‘grafenwalder’ pilsner -nach dem rheinheitsgebot-.
een zeer goede smaak, en kost bijna niks… af en toe is het ook vekrijgbaar in 5 ltr blikken met tapkraantje. goed koelen en snel leegdrinken…ik heb ze met regelmaat als bierdrinkers komen.
juni 4th, 2009 at 11:30 am
23. ik denk dat bell in nederland niet te krijgen is. misschien bij een gespecialiseerde bierwinkel. maar het lekkerste is ie van de tap. ik proef ‘m al…
juni 4th, 2009 at 11:34 am
@ 24, moet je voor de lol de kamervrage van de PvdD eens lezen wat het taalgebruik betreft: Is het niet zo dat, Deelt de minister de mening niet dat.
@ Warhoofd, ik zal het in gedachten houden voor de volgende keer dat ik bij onze zuiderburen ben. Bedankt voor de tip van de Lidl, ik zal het proberen.
juni 4th, 2009 at 12:00 pm
DSR, ik heb geen belerende ondertoon voor ogen… En uitzieken kan wel eens onder doktersbegeleiding moeten gebeuren. Als het kanker is, dan… nietwaar?
juni 4th, 2009 at 12:00 pm
juni 4th, 2009 at 12:05 pm
zal ik me maar weer opofferen?!
Kurk
Thomas is de uitbater van de bar op onze golfclub, een innemend mens en een uitstekend gastheer. Op zijn terras drink ik een wijntje met een bevriend echtpaar. De vrouw, ervaren wijndrinker, beklaagt zich over de kurksmaak van de wijn. Haar man, van nature geen klager, aarzelt en stapt dan beschroomd naar Thomas.
„Thomas, de wijn smaakt naar kurk.”
„Ja”, zegt Thomas, „dat kan voorkomen bij wijn met een schroefdop.”
Linny Seckel
juni 4th, 2009 at 12:08 pm
ik kom weer niet bij. echt ikjeswaardig. zwiebeldezwap.
tngod: 7 bier!
de rest laat ik aan m’n compaan over.
juni 4th, 2009 at 12:22 pm
Merkwaardig, zou er niet moeten hebben staan: “dat wordt voorkomen bij wijn met een schroefdop”?
juni 4th, 2009 at 12:37 pm
@29
Uiteraard heb je geen belerende toon voor ogen maar een “vlammend betoog” waarin je mensen hoe je het ook wendt of keert wilt vertellen dat iets niet zou moeten etc etc kan desondanks overkomen als een preek- met averrechts effect.
Kanker? Lijkt me zwaar overdreven. “Democratie is niet voor bange mensen”.
juni 4th, 2009 at 1:47 pm
Zouden (diverse) Obama-toespraken als ‘vlammende betogen’ gezien kunnen worden? In die sfeer dacht ik in elk geval.
Iedereen moet er bij, geen tweedeling in de maatschappij, geen vooroordelen ,enz. Dat mag, dat moet je het electoraat voorhouden.
juni 4th, 2009 at 1:53 pm
P.S. Denk eens aan het dichtgooien van de grens voor uit Duitsland vluchtende joden in 1939(?) door de Nederlandse regering, het bouwen van kamp Westerbork om de reeds gevluchte joden op te bergen.
Wilders wil ook de grens sluiten, er heerst bij grote groepen een ongebreideld anti-islamisme, zoals Nederland anti-semitisme kende. Laten wij oppassen!
juni 4th, 2009 at 2:31 pm
@35
Het probleem is dat er momenteel geen Nederlands Obama is. We hebben een premier die zich met Calvijn identificeert. Een vlammend betoog uit die hoek lijkt me olie op het vuur.
@36
Alsjeblieft zeg..als er wel iets gevaarlijk is, dan zijn het wel hysterisch-historische paralellen. Men zegt zoveel maar juist dankzij de EU loopt het met die grenzendichtgooierij zo’n vaart niet. Is dar nou geen mooie en geruststellende gedachte op deze mooie verkiezingsdag?
juni 4th, 2009 at 2:33 pm
@36
DSR wil niet ontkennen dat het tussen de verschillende bevolkingsgroepen niet een stuk prettig zou kunnen, maar er is geenszins sprake van vervolging of staatsgeweld. Telkens de bange jaren detig-veertig erbij halen, lijkt me een grote vergissing. Zo werden we destijds ook gewaarschuwd voor Fortuyn.
juni 4th, 2009 at 2:40 pm
Hm, DSR, het anti-semtisme was er in Nederland niet van staatswege, het leefde breed onder de bevolking. Het ‘roepen’ dat de grens dicht moet is olie op dit soort golven. Natuurlijk is het er bij de haren bijslepen van de jaren 30/40 verkeerd. Alleen zet Wilders het doel nu wijd open om dat wel en terecht te doen. Denk ik.
juni 4th, 2009 at 2:51 pm
@39
Enfin, voor we het vergeten: welke kant moet het met Europa op?
juni 4th, 2009 at 3:00 pm
‘Europa’ moet verder ontwikkeld worden. Bestuurlijke dwaasheden moeten uiteraard weggebonjourd worden.
juni 4th, 2009 at 3:06 pm
Vergeet in ieder geval niet een geldig identiteitsbewijs mee te nemen als je gaat stemmen, aangezien je anders het stemmen wel kunt vergeten.
juni 4th, 2009 at 3:07 pm
@41
Verder ontwikkeld…dus meer integratie of iets anders? Welke bestuurlijke dwaasheden bedoel je?
juni 4th, 2009 at 3:15 pm
kom net terug van het stemburo.
man achter de stembali: ‘hallo warhoofd, dus jij stemt wilders’.
ongelofelijk hoe populair drasties al is!
juni 4th, 2009 at 3:17 pm
@44
Als dat echt waar is, moesten ze die stemkerel een nachtje in de cel zetten.
juni 4th, 2009 at 3:17 pm
en ze vroegen waar trolley is. waarbij ik me aansluit.
juni 4th, 2009 at 3:17 pm
Datgene wat (alleen) gemeenschappelijk kan (milieu, criminaliteit, drugsbeleid!, landbouw/visserij, …) moet verder integreren.
Dwaasheden? Het verhuizen tussen Brussel en Straatsburg, het regelgeven op lokaal niveau, het lobbywezen, …
Ja Ruth, ik neem mijn paspoort mee.
juni 4th, 2009 at 3:17 pm
45. daar was ie juist weer uit!
juni 4th, 2009 at 3:20 pm
warhoofd Says: Your comment is awaiting moderation.
juni 4th, 2009 at 3:17 pm
en ze vroegen waar dhr troelley is. waarbij ik me aansluit.
juni 4th, 2009 at 3:21 pm
warhoofd Says: Your comment is awaiting moderation.
juni 4th, 2009 at 3:17 pm
en ze vroegen waar dhr tr is. waarbij ik me aansluit.
juni 4th, 2009 at 3:21 pm
ik geef ‘t op!
juni 4th, 2009 at 3:23 pm
@46
Dus geen streven naar een geintegreerd buitenlands en veiligheidsbeleid in deze onzekere tijden?
Welke regelgeving op lokaal niveau?
En in hoeverre schiet het onlangs geopende lobbyistenregister volgens jou te kort?
juni 4th, 2009 at 3:24 pm
Mario, ik vind het heel goed van je dat je zo openlijk voor je stemkeuze uitkomt. Zeker als het om Wilders gaat zijn maar weinig mensen tot openheid geneigd. Eigenlijk net zoals 7 jaar geleden. Wat waren er toen een hoop “Fortunisten”, die dat heel zorgvuldig voor zich hielden.
juni 4th, 2009 at 3:36 pm
Jawel, ook geintegreerd buitenland- en veiligheidsbeleid.
Eh, van dat register was ik niet op de hoogte. Lost dat het probleem op?
Mag ik even kopiëren?
Hoe het niet moet.
De Europese wet- en regelgeving moet volgens lokale politici gaan over grensoverschrijdende problemen waar de lokale politiek niets aan kan doen of niets mee te maken heeft. De Europese aanbestedingen zijn volgens hen een voorbeeld van hoe het niet moet: Europa is hiervoor niet nodig omdat men ook lokaal dergelijke regels kan maken. De regels van de EU zouden redelijk abstract moeten zijn, zodat bepaalde landen of gebieden er een eigen invulling aan kunnen geven.
Lokale politici denken dan ook dat de EU goedkoper zou kunnen zijn als zij zich, om te beginnen, minder met gedetailleerde regels zou bezighouden. De EU is nu volgens hen een geldverslindend orgaan dat soms lokale overheden voor de voeten loopt. De meeste activiteiten van de EU zouden veel geld kosten: er gaat volgens de lokale politici veel geld naar de maandelijkse verhuizing van het Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg en naar landbouwsubsidies. Er wordt te veel geld op een verkeerde manier besteed aan ‘dingen waar het niet voor bedoeld was’.
juni 4th, 2009 at 3:37 pm
Als je de reacties op Telegraaf.nl leest op het bericht dat Balkenende zijn stem heeft uitgebracht, zou je denken dat de PVV 24 van de 25 zetels gaat halen.
juni 4th, 2009 at 3:38 pm
@53
Liever niet eigenlijk- wat zijn je eigen woorden en waar is dat van gekopieerd?
juni 4th, 2009 at 3:40 pm
Ik heb het stukje gelezen en ik vind het tamelijk obligate gemeenplaatsen. En waarom is de analyse van lokale politici, die doorgaans debatteren over scheve stoeptegels, extra interessant?
Overigens vaardigt de EU geen regelgeving op lokaal niveau uit, dus wat is het probleem?
juni 4th, 2009 at 3:41 pm
Hebben we hier trouwens eens een discours over iets actueels & terzakedoende, is het meteen uitgestorven…
juni 4th, 2009 at 3:50 pm
dan maar weer over naar het bier?
juni 4th, 2009 at 3:54 pm
@59
Nee, dank u. Je moet niet overdrijven.
juni 4th, 2009 at 3:55 pm
Je hebt gelijk DSR, over het kopiëren en de eigen woorden en ook al over het obligate stukje.
Ik had het niet paraat. Anders had ik niet op dat punt kunnen reageren. Ik herinner me zo gauw enkele concrete gebeurtenissen niet. Later evt hier meer over van mijn kant.
Het stukje is gekopieerd van: http://www.kennislink.nl/publicaties/politiek-betrokken-maar-niet-bij-de-europese-unie/
juni 4th, 2009 at 4:02 pm
Geen verwijt aan de Unie maar aan de regering, onlangs: verkeerde interpretatie van besluit over bacteriën en boerenkaas, waardoor boerenkaas welhaast verboden werd.
Oké, als de EU niet op lokaal niveau bestuurd trek ik dat punt haastig terug.
juni 4th, 2009 at 4:04 pm
… en bedankt voor de correctie.
juni 4th, 2009 at 4:05 pm
@62
Daar komen we op een teer punt: de nationale overheden wijzen graag naar Europa als het misgaat maar strijken wel graag de eer voor de successen op.
juni 4th, 2009 at 4:11 pm
@ 58 DSR: Wees ervan overuigd, dat ik het “discours” tussen jou, deksels en warhoofd ademloos volg. Vanavond maak ik bekend wie ik de beste debater vond. Warhoofd viel reeds af omdat hij over bier begon.
juni 4th, 2009 at 4:13 pm
@65
Gooi vooral zelf een stelling in de groep, zou ‘k zeggen.
juni 4th, 2009 at 4:18 pm
Ik heb niet de illusie dat ik er genoeg vanaf weet om als volwaardig gesprekspartner voor jullie te kunnen fungeren.
juni 4th, 2009 at 4:19 pm
@67
Dat lijkt me al te misplaatste bescheidenheid. Je hebr ongetwijfeld een mening over het een of ander. Dat is het begin van alles.
juni 4th, 2009 at 4:30 pm
Hoe dan ook, de politici verpesten het. Ze houden (niet allemaal, ik vind Timmermans bijvoorbeeld wel heldere taal uitslaan) vage praatjes. Het is als met de uitspraak van (even de naam vergeten): als je sex impopulair wilt maken moet je er les in geven. Balkenende is een ramp voor Nederland. “Zoals ik net al heb aangegeven…” Niemand heeft hem iets zien aangeven. Hoelang moeten we hier nog onder lijden?
juni 4th, 2009 at 4:32 pm
In België ligt dit, met die politici, heel wat beter.
juni 4th, 2009 at 4:34 pm
@69
Er zijn wel ergere dingen dan mensen die zich in cliches uitdrukken. Er zijn genoeg politici, m.n. uit de oppositie, die wel een helder geluid laten horen.
Waar ik me persoonlijk aan erger is de infantiele benadering van de kiezer. Zo wil het CDA ons vooral duidelijk maken dat haar EP-lijsttrekker graag op de bromfiets rijdt.
juni 4th, 2009 at 4:42 pm
Dat ben ik niet met je eens. Het in cliché’s praten is dodelijk, vind ik. Daar slaapt iedereen bij in. En dat zie je nu.
De oppositie… de SP? De PVV? Helder geluid? “De kiezer moet het bepalen”, zegt de SP, dat vind ik volksverlakkerij. De kiezer moet eerst goed voorgelicht worden (voor hij iets kan bepalen).
juni 4th, 2009 at 4:47 pm
Misschien zijn de mensen gewoon niet geinteresseerd, ook al ga je op je kop staan. Er is voldoende info, zowel op internet als op papier bij de infopunten in alle grote bibliotheken.
Een citaat eruit pikken en “volksverlakkerij” roepen, is wel erg makkelijk. Dat kan bij elke partij. Naast de PVV (die wel degelijk een helder geluid heeft ook al staat het je niet aan), blazen ook D66 en GroenLinks hun partijtje mee. Er valt tenminste iets te kiezen.
juni 4th, 2009 at 4:56 pm
Hoe kunnen de mensen ‘gewoon’ niet geïnteresseer zijn? Infopunten (?) en bibliotheken lijken mij niet de weg.
De brintasmaak die ik krijg als ik veel politici hoor doet me huiveren. Het electoraat leest geen NRC etc. Europa wordt niet echt belangrijk gemaakt omdat men het volksempfinden - dat gezonde - vreest.
Wat er helder is aan de PVV is dat ze valse argumenten gebruiken.
juni 4th, 2009 at 5:13 pm
Tsja, dat moet je al die mensen vragen die wel mekkeren maar niet de moeite nemen kennis te nemen van wat er in Europa gebeurd. Maar eerlijk is eerlijk: het gaat vaak om ingewikkelde technische en procedurele dossiers die zich moeilijk laten vertalen in de termen van het dagelijks leven.
De PVV heeft heldere standpunten: minder Europa, meer Nederland, Turkije nooit lid en Roemenie en Bulgarije eruit. Dat staat los van de argumenten waarmee dit wordt onderbouwd.
juni 4th, 2009 at 5:14 pm
Het is zo jammer dat ze in Nederland zo lekker “Inglies wannabee” spreken. Neem nou het woordje “cum” in de titel. Het ziet er popie Engels uit maar geen hond die dat hier als een header zou gebruiken (om “the obvious reason”). Zoals ook woorden als “chillen” (wordt niet gebruikt), SMS-en (texting), etc.
There sacks my pant from off and falls my beak from open off laughter.