Het ikje van vandaag… Hollandais
Reageren op ikjes. Hier kunt u reageren op het ‘ikje’ dat vandaag is gepubliceerd op de Achterpagina van het NRC Handelsblad. Op de NRC-site kan niet meer worden gereageerd op het stukje dat door de lezers zelf wordt ingezonden.
Het alternatief op drasties. Is uw ikje niet geplaatst door het NRC dan kunt u het publiceren op drasties in de categorie Trots Op Ikje. Opsturen via ‘contact us’.








februari 8th, 2010 at 12:30 pm
JdeW is laat vandaag…
februari 8th, 2010 at 1:58 pm
Dit is het kortste Ik’je wat er bestaat!
Hahaha…
februari 8th, 2010 at 2:35 pm
Hangover van de superbowl soms??
februari 8th, 2010 at 2:40 pm
Hollandais
Ik parkeer mijn auto met Frans nummerbord (want ik woon in Frankrijk) in het centrum van een dorp in de Achterhoek.
Er komt een man op me af van rond de zestig, die me met zichtbare trots, maar in zeer gebrekkig Frans, zijn vertaaldiensten aanbiedt.
Telkens probeer ik hem in het Nederlands te onderbreken, door te zeggen dat ik een Nederlander ben. Als hij weer begint met „Je parle français…”, probeer ik het in het Frans, met: „Je parle hollandais…” Verdwaasd kijkt hij zijn vrouw aan en vraagt: „Weet jij wat hij bedoelt?”
Bert ter Heijne
februari 8th, 2010 at 2:41 pm
“Ik ben een Nederlander”, dat verstaan ze niet in de Achterhoek. Snap dat dan, Bert.
februari 8th, 2010 at 3:01 pm
Pamela,
hij had het wel over Hollandais. Dat telt in Nederland alleen voor Noord- en Zuid-Holland. Ook dat is buitenlands voor Achterhoekers.
februari 8th, 2010 at 3:03 pm
maar voor de rest van de wereld is achterhoeks buitenlands
februari 8th, 2010 at 3:04 pm
Ja die Ollanders staan toch bekend als mensen die veel
vreemde talen (denken) te spreken.
Leuke spraakverwarring overigens.
februari 8th, 2010 at 3:14 pm
Ja ik spreek ook veel talen, het is alleen jammer dat ik niks te zeggen heb
februari 8th, 2010 at 3:19 pm
@8 en @9
Dat ze je dan ook nog verstaan zou mooi meegenomen zijn.
februari 8th, 2010 at 3:23 pm
Nou Lummel bij dat congrescentrum op La Defense had je
anders wel wat te zeggen.
februari 8th, 2010 at 3:34 pm
Vandaag op drasties een Nederlandse Fransman in Frankrijk en een Franse Nederlander in Nederland!
februari 8th, 2010 at 3:36 pm
Keurig pamela!
februari 8th, 2010 at 4:17 pm
deze maandag is een dag met twee dieptepunten…
februari 8th, 2010 at 4:50 pm
Grappig en herkenbaar. Zelf ook veel ervaring met rondrijden in auto’s met rare kentekenplaten en dit soort reakties. De opluchting als uiteindelijk doordringt dat je de taal spreekt …
Qua opschrijven: had beter gekund. Eindoordeel van etc. 7tje, zeventje (digi: 7.10).
februari 8th, 2010 at 4:51 pm
inderdaad, de twee reacties van wartaal vandaag
februari 8th, 2010 at 4:51 pm
eh warhoofd, slagftje
februari 8th, 2010 at 4:57 pm
Een “mistik” heb ik het ook iemand zien noemen, vorige week, van wie is dat mooie woord?
februari 8th, 2010 at 4:58 pm
@13 JdW, lekker vet hè? Is football afgelopen dat je hier meekijkt?
februari 8th, 2010 at 4:59 pm
inderdaad, eentje is een iets minder dieptepunt. zal proberen niet meer met twee benen tegelijk uit bed te stappen, daar blijf je lang last van houden.
februari 8th, 2010 at 5:09 pm
Lekker vlot verteld. Transparant. Helder.Communicatief.Buitenlandse taal.Geen woord teveel.Na een Zwitsers kwaliteitsprodukt IS het ook lastig….Wat zullen ze een pret gehad hebben.Jouw leven zit vast boordevol leuke verhalen over je Franse kenteken.
februari 8th, 2010 at 6:21 pm
@1 JdW
31-17 leest mij man voor uit NRC.
Saints!
Gefeliciteerd joh!
New Orleans, een warm plekje in ons harret…
februari 8th, 2010 at 7:38 pm
Is ‘t niet “neerlandais”? Klare Taal die het potjes-Frans tot in haar vingertoppen beheerst, kan ongetwijfeld uitkomst bieden.
februari 8th, 2010 at 7:40 pm
Leuk, enigszins absurd verhaaltje met een van de sterkere pointes van de afgelopen tijd.
Eindoordeel: 7.5 (zegge: zeveneneenhalf)
februari 8th, 2010 at 7:42 pm
De opvolger van de “Dikke Ik” ligt in de winkel: de “Dunne Ik”. De redactie heeft de (ca. 50) aller- allerbeste Ik-jes van de afgelopen jaren uitgezocht.
“Nijntje is een lul” stond op pagina 1, maar toen was DSR aan de beurt om af te rekenen.
februari 8th, 2010 at 7:43 pm
Hihihi… ik had het uitgerekend vandaag op m’n werk; ik werd door ons kantoor in NL gebeld. Het meisje begon netjes in het Engels en ik antwoordde “Goedemiddag, u spreekt met Ingries”. Ze ging in het Engels door met haar verhaal, ondanks mijn verwoede pogingen haar te onderbreken in het NL. Toen ze eindelijk even naar adem hapte riep ik snel: “Ik spreek Nederlands!!!” Haar reactie: “Oh, wat leuk!!!”…
februari 8th, 2010 at 7:59 pm
Ik vind het een leuke Ik vandaag!
februari 8th, 2010 at 8:00 pm
#23
Neerlandais (met accent aigu op de eerste e) en Hollandais,
beide opties zijn mogelijk.
N.B. accent aigu: streepje naar rechts.
februari 8th, 2010 at 8:22 pm
Néerlandais dus Klaartje Taal. (mijn toetsenbord heeft alle accenten gratis)
februari 8th, 2010 at 8:25 pm
#18
Volgens mij was hij van Weeromstuit.
februari 8th, 2010 at 8:30 pm
Mais oui mon cher , wat heb jij een prachtig clavier,
handig hoor , ik moet het met l*llen doen.
februari 8th, 2010 at 8:32 pm
ik heb het zelfde toetsenbord als alle fransen,klaartje: azertyuiop
februari 8th, 2010 at 8:34 pm
ik geeff mijn tong aan de kat: wat is l*llen?
februari 8th, 2010 at 8:39 pm
Geheim: Vul op het sterretje -u- in ,om niet in straattaal
te vallen.
Ik vind het trouwens wel een beetje computerachtig klinken,
achteraf gezien.
februari 8th, 2010 at 8:42 pm
klaartje taaltje,
ik had even, heel even, er niet aan gedacht dat l*llen een werkwoord kon zijn.
bloosiloontje
februari 8th, 2010 at 9:13 pm
Dll
Waarom dat bloos ? Niet nodig hoor.
l*llen , beetje een cryptisch computerwoord, ongewild,
wat toevallig goed uitkwam.
februari 8th, 2010 at 9:33 pm
L.Lummel,
35 equivoque ?
februari 8th, 2010 at 9:36 pm
je suis le roi des contrepetries
februari 8th, 2010 at 9:36 pm
@ 14 WH
He-le-maal mee eens. Wat een armoe. Eerst iemand die zo nodig moet opvallen, onder gejoel naar binnen gaat. Zal je in de rij staan, met een relatie: Volia Monsieur ziet u die meneer, die langs de rij loopt?? AARDIGE meneer, ik ken ‘m maar hier en op de grote weg..HEKEL aan files…..Rijdt altijd langs alle auto’s tot helemaal vooranm en dan op het allerlaatste ogenblik voegt ie in. Heel ardige man.
Vervolgens dit “ïkje” …Ik stel vast dat onze humor NET even anders loopt, spoort, vliegt etc. Ik ga mijn tenen weer een beetje strekken…
februari 8th, 2010 at 9:41 pm
@39
U HEEFT er net een DERDE, wat zeg IK absoluut dieptepunt aan de DIScussie toegevoegd
godALLAmachtig
februari 8th, 2010 at 9:50 pm
ik begrijp dat u na uw tenenkrommend commentaar de behoefte voelt om ze even te strekken
februari 8th, 2010 at 10:19 pm
@16 Apie. Mistik Cest mon. Merci,
Grappig Ikje. Achterhoekse dorpen, vertel mij wat. Ook als je in gewoon Nederlands iets vraagt praten ze Engels terug.
februari 8th, 2010 at 10:27 pm
Weeromstuit
kijkeven op 30 en zie hoe ik jou aanhaal en citeer.
februari 8th, 2010 at 10:31 pm
Ah KT, Merci bien. Mijn dag eindigt extra goed. Trusten allemaal
februari 9th, 2010 at 12:54 am
Ik zit hier in honduras, waar het weer net zo stabiel is als in nederland maar dan wel 30 graden warmer, een beetje te surfen en zie tot mijn verbazing dat greet weer terug is. Op dat moment begint er een beest achter de systeemkast keihard “gekko, gekko” te roepen.
februari 9th, 2010 at 1:04 am
Mopperkont! Kerel, hoe gaat ie? Nog wat ’sind blitze und donner’?. Niemand kan dat beter betonen dan enige echte J.S. Bach.
Maar ik vrees/vermoed echter dat greet niet ‘das original ist’…
februari 9th, 2010 at 1:10 am
@41 lummel:

februari 9th, 2010 at 11:23 am
@25 DSR,
Zaterdag had NRC “De Nacht van de Columnist”.
Er was een heuse workshop ‘Ikjes’ schrijven.
Wij hebben een masterclass.
Zie het verschil.
februari 9th, 2010 at 12:03 pm
@28
Waarom zou Hollandais juist zijn? Het land het Nederland, de taal is Nederlands. Holland/Hollands is misplaatst en onjuist Randstadcentrisme, dat je hooguit bij Amerikaanse toeristen door de vingers kunt zien.
@48
Echt waar? Misschien werpt het op termijn z’n vruchten af.
Welke masterclass op Drasties bedoel je?
februari 9th, 2010 at 1:07 pm
DSR
Puur formeel kan Hollandais.
Maar ik ben het met je eens dat het riekt naar Randstadcentrisme zoals je zo mooi zegt.
februari 9th, 2010 at 1:09 pm
Nou ja, er wordt voldoende afgegeven op de ik’jes hoe het niet moet.
Maar inderdaad, dé masterclass moet nog steeds van de grond komen.
februari 9th, 2010 at 1:11 pm
#51 was bedoeld voor dsr, op #49
februari 9th, 2010 at 1:20 pm
@50
Maar “Hollandais” is dan het bijvoegelijk naamwoord voor Noord- en Zuid-Holland. Op de taal kan het niet slaan, want die bestaat niet.
@51
Afgeven is het woord niet. Er worden hier vaak terechte oppmerkingen geplaatst.
Een echte masterclass zal van buitenaf moeten komen gezien het niveau van de goedbedoelde rotzooi (om met Wim Sonneveld te spreken) die onder het kopje “Toik” wordt gepubliceerd.
februari 9th, 2010 at 1:37 pm
ik hoor ‘n -goedbedoelde- pispot rammelen…
februari 9th, 2010 at 1:39 pm
met dank aan louis davids, overigens.
februari 9th, 2010 at 1:51 pm
klaartje taaltje
in Frankrijk wordt néerlandais bijna niet gebruikt. Ze zeggen Hollandais voor Nederlands en Flamand voor het Nederlands van de belgen. Ze denken zelfs dat dat twee verschillende talen zijn. Met randstadcentrisme heeft dat niet veel te maken
februari 9th, 2010 at 2:43 pm
@54
Wat betekent dat?
februari 9th, 2010 at 2:44 pm
Treintaxi
Voor het eerst in mijn leven neem ik een treintaxi. Bij de daarvoor bestemde zuil vertel ik via een soort intercom waar ik naar toe moet en vraag hoe lang het duurt voor de taxi komt. „Tien minuutjes”, zegt een vriendelijke dame.
Ruim een half uur later sta ik nog te wachten. Ik druk nog een keer op de knop van de intercom. Opnieuw een vriendelijke vrouwenstem: „Hallo?”
Ik doe mijn beklag en vraag of er misschien iets mis is gegaan.
„Dat denk ik wel, u bent waarschijnlijk verkeerd verbonden. Ik sta zelf ook op een taxi te wachten!”
Jan-Maarten Goedhart
februari 9th, 2010 at 2:49 pm
@25 DSR
Ik zocht even op internet naar de ‘Dunne ik’.
Ik wilde hem al bestellen.
Maar het is een selectie van de beste ik’jes uit de ‘Dikke ik’.
februari 9th, 2010 at 2:53 pm
@59
Waarom “maar”? Dat strookt toch met DSR @25?
Heb je de Dikke Ik al?
februari 9th, 2010 at 3:02 pm
@53 DSR
Het bijvoeglijk (zonder e!) naamwoord is niet Hollandais, maar hollandais (kleine leter dus). De bewoner zelf schrijf je weer wel met een hoofdletter.
februari 9th, 2010 at 3:03 pm
@60
Het is dus geen opvolger.
Ik had de Dikke Ik toen meteen besteld.
februari 9th, 2010 at 3:13 pm
@53 “Goedbedoelde rotzooi …” zomaar even in het algemeen de zaal inslingeren? Heel fijn, dank, mede namens mijn mede-schrijvers.
@56 het zijn twee verschillende talen, dll.
@62 ik begon te schrijven nadat de Dikke Ikselectie was gemaakt (anders was hij nog veel dikker geworden natuurlijk
). Maar vandaar bij deze mijn vraag aan een vriendelijke drasties collega met tijd (ik kan niet ff overkomen om in de V&Dkassa-rij gratis te gaan staan lezen): wat is de periode van de dunne ik, wat is de meest recente datum?
februari 9th, 2010 at 3:18 pm
Nieuw! Nu in de NRCwebwinkel. De beste ikjes uit 2009/2010. Handzaam formaat. Mee te dragen in uw portemonnee
februari 9th, 2010 at 3:28 pm
@63 Ik weet het niet, Apie.
In de Dikke Ik staan ook geen datums.
Misschien heb je hier iets aan.
Kijk maar onder de gele streep.
http://www.nnbh.com/titels/Arjen-Ribbens-De-dunne-ik/360/9789041708069.htm
Het zijn 256 blz. en meen ergens gelezen te hebben dat die pagina’s zijn opgevuld met strips.
Strips algemeen staat er.
februari 9th, 2010 at 3:36 pm
Ah! Het is gewoon de paperbackeditie van hetzellufde ding, niet interessant dus. Geen nieuwe ikjes, en geselecteerd net voordat ik al die prachtige stukkies ging schrijven. F. Heinen schept er elders op internet over op.
Tranen van nostalgie krijg ik bij het lezen van de zeer terechte aanbeveling (voor toen):
‘Juweeltjes, soms vergelijkbaar met de kortste verhalen van Kafka.’
Ben oprecht nieuwsgierig wat er sindsdien is misgegaan. Aanbod minder? Andere moderator, die uiteraard een andere smaak heeft? Het antwoord komt niet. I know. En blijf verder schrijven op drasties temidden van de andere goedbedoelde rotzooi.
februari 9th, 2010 at 3:59 pm
@61
OK - de bewoners van Noord- en Zuid-Holland wel te verstaan.
februari 9th, 2010 at 4:04 pm
@63 APD
Graag gedaan. DSR zegt -weliswaar zonder knipoogicoon maar met knipoog- niks nieuws.
DSR heeft al geruime tijd alle toekomende Toikjes van een default-TNGIN van ***** (zegge: vijf steeretjes) voorzien. Dat komt op hetzelfde neer.
@62
Het is wel een opvolger - in de letterlijke zin. Een goede zaak dat men zich tot een werkelijke selectie heeft gezet.
februari 9th, 2010 at 4:07 pm
@68
Opvolger. U uw zin.
Een werkelijke selectie.
Er was toch al een selectie?
Elke lezer heeft zo z’n eigen voorkeuren.
Maar nee, dat bepaalt NRC.
Kassa!
februari 9th, 2010 at 4:13 pm
@68 mag, maar getuigt wel van een gesloten geest, hetgeen voor een rechter die toch elke zaak op zijn/haar merites zou moeten beoordelen moeizaam is.
De vergelijking verder trekkend (en ik weet dat u daar in het algemeen niet tegen kunt): het is alsof de rechter al voordat de verdachte zijn mond heeft opengedaan het vonnis klaar heeft. Omdat de kop hem niet aanstaat, de kleding ..
Ik vind ook niet alle toikjes mooi, maar sommige (en echt niet alleen die van mezelf) zouden in de NRC niet hebben misstaan. Zeker in vergelijking met de goedbedoelde rotzooi die tegenwoordig wordt gepubliceerd (ook dit is met een knipoogicoon uiteraard, twee misschien zelfs, naar believen).
februari 9th, 2010 at 4:29 pm
@69
De Dikke Ik was te groot om een echte selectie te zijn. Door de beperking in het aantal pagina’s is die er nu wel. En selecties zijn per definitie selectief - al heeft de samensteller wel een woordje over de criteria geschreven. Helaas heb ik dat niet aandachtig door kunnen lezen.
februari 9th, 2010 at 4:31 pm
@70
Het getuigt van een vooruitziende blik. DSR leest alle Toikjes en pas zijn TGNIN-quote aan als daar aanleiding toe is. Dat kan dus alleen maar positief uitpakken. Maar totnutoe is er nauwelijks reden geweest vor herquotering.
februari 9th, 2010 at 4:33 pm
‘Of is ons heimelijk bewust dat wij het essentiële, dat wij begeren, nooit zullen zien? Op het vertrek komt het aan, op de steeds hernieuwde poging, het opbreken, het zich niet gewonnen geven.’
februari 9th, 2010 at 4:33 pm
@70
“Zeker in vergelijking met de goedbedoelde rotzooi die tegenwoordig wordt gepubliceerd (ook dit is met een knipoogicoon uiteraard, twee misschien zelfs, naar believen).”
Dus toch een beetje jaloers c.q. gefrustreerd -met uitermeraard een vracht knipogen en wat dies meer zij- omdat de eigen pennevruchten NRC niet halen…?
februari 9th, 2010 at 4:35 pm
@70
“… het is alsof de rechter al voordat de verdachte zijn mond heeft opengedaan het vonnis klaar heeft. Omdat de kop hem niet aanstaat, de kleding ..”
Daar vat je inderdaad je onbesuisde oordeel over DSR’s Toik-aanpak goed samen.
februari 9th, 2010 at 4:52 pm
@72 LOL (de vooruitziende blik).
@74 niet jaloers, niet gefrustreerd, maar teleurgesteld. Is toch niks mis mee? Als je iets instuurt wil je het toch gepubliceerd zien? En dan mag je je best afvragen of het aan je eigen kwaliteit ligt of aan de kwaliteit van de selecteerder. En dat doe ik dus in het openbaar. Maar kalm aan, ik neem dat niet zo zwaar, hoor. Ik lees de krant niet eens meer, en kan me hier heerlijk uitleven!
@75 dank, goed kunnen samenvatten is inderdaad een van mijn sterke kanten. En die dan weer verkeerd gebruiken is er een van de jouwe. Zo hebben we beiden onze talenten.
februari 9th, 2010 at 5:08 pm
@76 tweede paragraaf
Tsja, iedereen die iets instuurt, hoopt dat het wordt geplaatst maar niet ieder haan kan koning kraaien. Om het dan op de selecteerder te gooien….
Het past prima in volgende paragraaf uit Bloemlezing 6.000 ‘ikjes’(http://www.nrc.nl/krant/article109761.ece/Ook_de_buren_vonden_mijn_stukje_beter):
“Een totaal van 300 geplaatste ikjes impliceert dat liefst 5.700 mini-stukjes de selectie niet doorstonden. Sommige afgewezen inzenders gaven telefonisch of via het ik-formulier blijk van hun ongenoegen. Zo schreef J.H. Pameijer: ,,Ik ben het zat en kijk niet meer. Was mijn vorige stukje met meerdere pointes soms te moeilijk en niet leuk genoeg?” Jan Luyt, auteur van een aantal ongeplaatste ikjes, beschreef hoe zijn dochter hem plaagde omdat zij de brievenrubriek van Donald Duck wél had gehaald. L. Reitsma beschuldigde de redactie van nepotisme: ,,De geplaatste bijdragen van uw collega’s halen het niet bij de mijne, verzekerden ook mijn buren mij. Ja, je kunt natuurlijk niet om je collega’s heen; hoe shit hun bijdragen ook zijn.”
Echt pijn in m’n buik kreeg ik van je uitsmijter: “Maar kalm aan, ik neem dat niet zo zwaar, hoor. Ik lees de krant niet eens meer, en kan me hier heerlijk uitleven.”
Als een mokkend voetballertje dat van het veld afstampt nadat hij is afgedroogd door het meisjeselftal en roept dat voetbal toch hardstikke stom is. De druiven zijn kennelijk toch zuurder dan je wilt toegeven, vaderman.
@75
Ik zie dat je demagogische streken nog niet verleerd bent.
februari 9th, 2010 at 5:08 pm
@77 vierde paragraaf
Pijn in m’n buik van ‘t lachen dus.
februari 9th, 2010 at 5:14 pm
DSR komen er nu allerlei correcties op uw consequent verkeerde verwijzingen? Dan halen we de 100 nog.
februari 9th, 2010 at 5:18 pm
@77 zesde paragraaf:
@75 moet zijn @76
@79
Ah, dank je, beste “Anoniem”. Heb je verder nog inhoudelijke mededelingen misschien?
februari 9th, 2010 at 6:46 pm
@77 nou moe, al had ik alleen maar die bloemlezing gehaald!!! Pameijer geweldig! Zou het onze pam zijn? Jan Luyt: warhoofd? Reitsma: ja, had ik zelf kunnen zijn.
Blijkbaar vindt NRC het wel okay om commentaar te krijgen op het selectiebeleid, zonder meteen in de tegenaanval te gaan. Zij mogen me niet plaatsen, ik mag daar op een openbare site tegen protesteren, deels gespeeld c.q. overdreven. Zij hoeven niks van mij, en ik hoef niks van hen. NRC begrijpt dat spel beter dan jij, vaderman.
Je ‘mokkend voetballertje’ snap ik echt niet. Ik ben niet verslagen, ik mok niet, en ik doe nog altijd mee, zij het op een ander veld.
(ik heb voor de zekerheid maar niet meer naar nummers verwezen, daar schijn je van in de war te raken, alpha zeker?)
Een legertje knipoog- en schuddebuikicoontjes voor alle zekerheid bij deze toegevoegd.
februari 9th, 2010 at 7:01 pm
@81
Je doet mee - maar bij de zaterochtendamateurs ipv de hoofdklasse.
februari 9th, 2010 at 7:10 pm
Veel dialogen vandaag, het is bijna een ruimte-innemend proces.(knipoogicoon)
De helden zijn weer on speaking terms, hoelang gaat dit duren?
februari 9th, 2010 at 7:17 pm
Hm, ook hier is de uitslag duidelijk. Jammer, geen stayerskwaliteiten. Sprintertje, keffertje, maar geen langeafstanden.
februari 9th, 2010 at 7:18 pm
@84
Komkom, niet zo hard zijn voor jezelf.
februari 9th, 2010 at 7:22 pm
februari 9th, 2010 at 7:28 pm
@86
Eind goed, al goed.
februari 9th, 2010 at 7:33 pm
Hangt van Ingries af. Die jaagt ons zo weer samen op de kast.
februari 9th, 2010 at 7:35 pm
http://img155.imageshack.us/img155/2057/kawaavabt5.jpg
commentaar overbodig.
februari 9th, 2010 at 7:41 pm
@88
Jou misschien - jij bent nogal bevattelijk voor haar, zit met haar in ‘t knuffeltjescircuit.
@89
Een foto van een bromfiets?
februari 9th, 2010 at 7:43 pm
Wat een rijkdom bij de drasties rotzooiers! Het wordt tijd voor een goeie toik.
februari 9th, 2010 at 7:44 pm
Ik vat hem ook niet meteen. Ook oppassen als je hem bekijkt en weer sluit dan sluit je je browser en moet je weer helemaal opnieuw naar drasties. Ik wel tenminste. Zonder brommer.
februari 9th, 2010 at 7:45 pm
@91
Dan kunnen we lang wachten - kan me de laatste niet heugen.
februari 9th, 2010 at 7:45 pm
@90 Oeeee! Nou klink je zo ontzettend “Trolley” en dat is zooo ontzettend 2008!!!
februari 9th, 2010 at 7:45 pm
jan de wit, ik stuur je nu een foto van ‘n mooie bromfiets. Beeldschoon, niks mee te winnen maar toch…
februari 9th, 2010 at 7:46 pm
WAT!!!!!! (Zeer verbaasd icoontje) Waarom word ik hier aan mijn haren ingesleept terwijl ik er uit alle macht niks mee te maken wil hebben???
februari 9th, 2010 at 7:47 pm
@91
“Drasties rotzooiers” - is dat nou die milde wijsheid waarvan je zo graag met hoofd en handen zegt te geven?
februari 9th, 2010 at 7:48 pm
Waarmee mijn liefje? Zit je liever Vader-Abrahamfilmpjes te bekijken met je moeder? Hier speelt het echte leven zich af, hoor.
februari 9th, 2010 at 7:48 pm
(vraagje onder ons: is warhoofd soms pamela windsor??)
februari 9th, 2010 at 7:49 pm
(vanwege die bromfiets bedoel ik)
februari 9th, 2010 at 7:50 pm
@99
De echte waarhoofd lijkt ‘t me inderdaad niet. Dus sorry, echte warhoofd.
februari 9th, 2010 at 7:50 pm
@96
Tsja, van mij had ‘t ook niet gehoeven.
februari 9th, 2010 at 7:53 pm
1oo. Prroficat. Pw=whfd=prts!?
februari 9th, 2010 at 8:08 pm
97. Ik comprimeerde jouw 53.
februari 9th, 2010 at 8:11 pm
@104
Ach zo - nee, nu is het duidelijk.
Maar goed, kennen we mensen die een leuke, goeie Toik zouden kunnen schrijven?
februari 9th, 2010 at 8:15 pm
Het Ikje van vandaag, dat is de kerkdienst van Drasties. Een keer per dag komt men bij elkaar, schaart men zich om een stukje tekst en doet dan daarna aan exegese. Het gehakketak is ook wat het clubje bindt.
februari 9th, 2010 at 8:17 pm
@106
En wat vind je daar nou van, zo’n “kerkdienst”?
februari 9th, 2010 at 8:20 pm
105. Ja hoor! En dan laten we jouw commentaar weg. Ken je anton, eugene of … nog? En dan natuurlijk de ‘original-mario’s’. De leuke apie’s etc… En jouw varkenspootjes. Dat was pas echt lachen. Beste vrind uit Brussel, zet je limone-buffone-mascera af. En ga weer eens gauw een biertje mee drinken.
februari 9th, 2010 at 8:24 pm
@106 Wat ik ervan vindt? Het is een ritueel, mischien hier wat sterker aanwezig dan op andere sites. De vergelijking krijg ik natuurlijk niet kloppend, wat het gaat er hier evendiger aan toe dan de kerk die ik gewend was. Maar dat het een vaste rituelen heeft, rondom Een Zeer Belangrijk Stukje Tekst en dat het bindt,met enkele voorgangers, die overeenkomst is er zeker. Amen.
februari 9th, 2010 at 8:26 pm
#106
aardige visie.
Nieuwe religie.
Leuk gevonden.
Iets anders dan de C.U.e.a.
februari 9th, 2010 at 8:26 pm
@108
DSR laat al lang zijn commentaar op de Toikjes achterwege. Toen jij laatst een werkstuk inleverde, zat je daar nog over te mokken! Is het nu het een of het ander?
Enfin, als ik je lijstje zo lees kunnen we nog lang wachten op een goeie Toik. Dan is de kans dat we elkaar achter een bier treffen groter. Wanneer ben je weer in Brussel?
februari 9th, 2010 at 8:40 pm
111. Daar gaan we elkaar nog over bellen. En gooien ‘de boel’ opnieuw open ,voor alle oorspronkelijke dsr/whfd-fanclub fans. We zijn intussen weer 162 dagen verder…Heb jij de fotoos nog?
februari 9th, 2010 at 8:46 pm
@112
Jij had ‘t fototoestel.
februari 9th, 2010 at 9:37 pm
ik zal bij voorzitter Hans navraag doen. Laten liggen bij ‘t Bintje?
februari 9th, 2010 at 9:59 pm
Gauw met de motor erop uit om nieuwe indrukken op te doen. Ik werd slap van die lucht in dat café. Het heette ‘t Bintje en het rook er ook naar. Zag nog wel een fototoestel liggen, meegeratst, kunnen we nog mee lachen zei ik tegen het warhoofd dat achterop ging zitten. Wist hij veel. Geen Bach, geen Schumann, lekker hard core. Al gauw waren we het erover eens dat hij een treintaxi wilde maar dat ik hem pas over een uur zou afzetten bij zo’n paal. Puur altruisme. Zet een damesstemmetje op, warhoofd, dat helpt! lachte ik nog.
Na nog een uur stormen op mijn “DSRAPD met extra power” -chassis van Peugeot, kennen we nog wel toch?- hielp ik warhoofd overeind. Bevroren naast die taxipaal sleepte ik hem weg. Hij ontdooide na het zien van de secretaresse, maar toen was er geen houden meer aan. Weg was mijn motor. Nu moest IK op een taxi wachten. En wacht ik nog steeds.
februari 9th, 2010 at 10:14 pm
in dit mooie verhaal zitten zoveel raakpunten, dat ik echt begin te denken dat peewee me echt wel wat beter kent.
februari 9th, 2010 at 10:24 pm
Haha gewoon lekker lezen is genoeg, en af en toe een link aanklikken.
Naar Bach (heb ik gedaan) of naar opera fragmenten (deed jij).
Music is in the air, allways. Vraag maar aan Riverside b.t.!